تشخیص نارسایی قلبی با دقت 100 درصد با هوش مصنوعی

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، نزدیک به ده درصد افراد 65 سال به بالا در دنیا از انواع نارسایی های قلبی رنج می برند که شناسایی آنها کار دشواری است، ولی فناوری هوش مصنوعی به حل این مشکل یاری می نماید.

تشخیص نارسایی قلبی با دقت 100 درصد با هوش مصنوعی

عامل اصلی شکل گیری نارسایی های قلبی در سنین بالا، ناتوانی قلب برای پمپاژ جریان خون در سراسر بدن است که برای شناسایی این مشکل روش های مختلفی همچون استفاده از اشعه ایکس، انجام آزمایش خون، استفاده از فناوری های مافوق صوت و غیره متداول است. اما هیچ یک از این روش ها از دقت 100 درصدی برخوردار نیستند و در بسیاری از موارد هم با خطا و اشتباه همراه هستند.

سیستم هوش مصنوعی جدید ابداع شده در دانشگاه سوری انگلیس با آنالیز تنها یک ضربان قلب و ریتم و نظم آن می تواند با دقت کامل تعیین کند که فرد به نارسایی قلبی مبتلا هست یا خیر. البته این سیستم تنها در خصوص افرادی با دقت 100 درصد عمل می نماید که یا به طور کامل سالم بوده و هیچ گونه نارسایی قلبی ندارند یا با نارسایی قلبی شدید روبرو هستند و در خصوص افرادی که نارسایی قلبی آنها ملایم است، این دقت کمتر از صد درصد است.

پژوهشگران امیدوارند با افزایش دقت این سیستم در سال های آینده از آن در مراکز درمانی مختلف بهره بگیرند. مزیت دیگر این سیستم آن است که برای اعلام نتیجه به تنها ده ثانیه زمان و نه چند ساعت یا چند روز وقت احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 936

به "تشخیص نارسایی قلبی با دقت 100 درصد با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص نارسایی قلبی با دقت 100 درصد با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید