کوشش کشورهای عربی برای برگزاری مذاکرات بین طرف های درگیر جنگ یمن در ریاض

به گزارش یومی بلاگ، مقامات خلیج فارس اعلام کردند که شورای همکاری خلیج فارس در حال آنالیز دعوت از طرف های درگیر جنگ یمن برای تبادل نظر در عربستان است.

کوشش کشورهای عربی برای برگزاری مذاکرات بین طرف های درگیر جنگ یمن در ریاض

دو مقام خلیج فارس در تبادل نظر با رویترز گفتند که شورای همکاری های خلیج فارس در حال آنالیز برای برگزاری مذاکراتی در ریاض از 29 مارس تا 7 آوریل (9 تا 18 فروردین) بین طرف های درگیر جنگ یمن از جمله گروه انصارالله یمن برای دستیابی به صلح هستند.

این مقامات که نامشان فاش نشد، اعلام کردند که دعوتنامه هایی رسمی ظرف چند روز آینده برای تبادل نظر در خصوص جنبه های نظامی، سیاسی و مالی حمله ائتلاف سعودی به یمن با گروه انصار الله ارسال خواهد شد. در این مذاکرات مقامات یمنی میهمان نایف فلاح مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در مقر این سازمان در ریاض خواهند بود و در صورت پذیرش دعوت این گروه برای مذاکرات در امنیت کامل خواهند بود.

هنوز تعیین نیست که آیا مقامات دولت نجات ملی یمن با سفر به عربستان که از دولت مستعفی منصور هادی حمایت می نماید، موافقت خواهند کرد یا خیر.این مقامات گفتند منصور هادی که در ریاض مستقر است، با این مذاکرات موافقت نموده است.

این مذاکرات در حالی قرار است برگزار گردد که حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، وارد هشتمین سال خود شده است. در ای مدت ده ها هزار یمنی شهید شده و قحطی این کشور را فرا گرفته است، اما با این حال تا کنون دستاورد خاصی برای مقامات ائتلاف سودی نداشته است.

چندی پیش نیز در پی عملیات های اخیر نیرو های مقاومت یمن علیه امارات و عربستان، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم ها علیه جنبش انصارالله را تشدید کرد.

خبرنگاران بین الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9802

به "کوشش کشورهای عربی برای برگزاری مذاکرات بین طرف های درگیر جنگ یمن در ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش کشورهای عربی برای برگزاری مذاکرات بین طرف های درگیر جنگ یمن در ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید