توسعه اقامتگاه های بوم گردی در کویر، تصویب دستورالعمل کویر نوردی

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد عصر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: صنایع دستی استان خراسان جنوبی فرآیندی بسیار توانا و بالقوه است که با فعالیت های استانی می تواند به جریانی قوی و بالفطره تبدیل شود.

توسعه اقامتگاه های بوم گردی در کویر، تصویب دستورالعمل کویر نوردی

وی بابیان اینکه صنایع دستی کشور به خصوص صنایع دستی در استان خراسان جنوبی نیاز به کارت ویزیتی دارد که ایران و تمدن را به جهانیان بشناساند، افزود: در صنایع دستی می توانیم تولیدات انبوهی بانام و نشان ایرانی در مقیاس جهانی داشته باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه بایستی به استان های ناشناخته همچون استان خراسان جنوبی توجه ویژه صورت پذیرد، گفت: خوشبختانه استان خراسان جنوبی در جذب گردشگران خارجی پیشرفت خوبی را داشته است.

وی بابیان اینکه پس از برجام می توانیم چرخ های روغن کاری شده توسعه گردشگری را به حرکت درآوریم، بیان داشت: با به کار بردن ابتکار، انگیزه جوانان، استعدادهای جوانان و میراث معنوی می توانیم به مهمانان بیشتری برای گردشگری دسترسی پیدا کنیم.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه همه باید در خدمت گردشگری و فراهم کردن زیرساخت ها در این زمینه باشند، گفت: تلاش های بسیار مضاعفی صورت گرفته است تا بتوانیم تغییر نگاه به کویر در حوزه داخلی کشور را فراهم کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه 25 درصد خاک کشور کویر است، افزود: نگاهی که باید به کویر باشد بایستی در راستای توسعه پایدار باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور بیان داشت: اتفاق بسیار مهمی که طی دو سال گذشته در راستای توسعه کویر اتفاق افتاده است امنیت کویر همراه با توسعه پایدار است.

رشد 6 درصدی گردشگری در کشور

وی افزود: کمیسیون مرکزی در قالب دستگاه ها و نهادها فعالیت خواهند کرد و به زودی دستورالعمل کویرنوردی برای استفاده بهینه از کویر و تسهیل کار برای تورگردانان تصویب و ابلاغ می شود.

وی با اشاره به اینکه کویر لوت در نوبت ثبت جهانی شدن است و پرونده آن در حال تکمیل است، گفت: استان خراسان جنوبی تا به امروز 26 مورد بوم گردی برای صندوق کارآفرینی نوین معرفی کرده است.

روحانی موحد بابیان اینکه کمپ دهسلم نهبندان 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: 600 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که به سرعت به انتها خواهد رسید و مورد خدمت قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کویر دارایی است که باید کمترین خسارت را ببیند، افزود: توسعه اقامتگاه های بوم گردی در کویر باید در دستور کار قرار گیرد که موجب توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور بابیان اینکه 60 درصد جمعیت گردشگری با انگیزه مذهبی و دینی سفر می کنند، بیان داشت: در 9 ماهه اول سال جاری گردشگری 6 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در جذب گردشگری آینده بسیار روشنی دارد، گفت: با عبور از محدودیت های پسا برجام و توسعه ناوگان هوایی باید به سمتی برویم که روزانه 8 پرواز در استان داشته باشیم.

وی افزود: در خصوص سامان دهی باغ های جهانی استان و بوم گردی بودجه ای برای استان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است که بخشی از آن در سال جاری و بخشی در سال آینده تعلق می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3141

به "توسعه اقامتگاه های بوم گردی در کویر، تصویب دستورالعمل کویر نوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه اقامتگاه های بوم گردی در کویر، تصویب دستورالعمل کویر نوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید