توسعه پلتفرم ایرانی مشابه توییتر

به گزارش یومی بلاگ، شبکه اجتماعی ویراستی که ظاهرا به تازگی شروع به کار نموده است، طراحی شبیه به رسانه اجتماعی توییتر دارد.

توسعه پلتفرم ایرانی مشابه توییتر

به گزارش خبرنگاران، در نگاه اول می توان از آن به عنوان توییتر بومی یاد کرد. اگرچه مدیرعامل این شبکه اجتماعی آن را توییتر بومی نمی داند، اما شباهت های طراحی و تجربه کاربری ویراستی با توییتر زیاد و حتی لوگوی آن یادآور پرنده آبی توییتر است.

این شبکه اجتماعی در زمانی عرضه شده که فارغ از افزایش شبکه های اجتماعی و پیغام رسان های فیلتر شده، همه تصمیم گیران فضای مجازی از دولت گرفته تا مجلس و نهادهای بالادستی تأکید می نمایند، کاربران باید وارد پلتفرم های داخلی شوند و احتیاج آنها به پلتفرم های خارجی کاهش پیدا کند.

در چنین شرایطی، پلتفرمی که شباهت بسیاری با یک توییتر ایرانی دارد، در حال توسعه و آماده جذب کاربران می گردد. مدیرعامل ویراستی در گفت وگو با دیجیاتو، البته هرگونه حمایت دولتی را در مقطع کنونی رد می نماید اما باید دید آیا در آینده از حمایت های متنوع دولت برخوردار خواهد شد یا خیر. مهدی انجیدنی معتقد است که این محصول یک توییتر بومی نیست و اهداف متفاوتی دارد.

او در این باره گفت: ما باور داریم که ویراستی یک توییتر بومی نیست تا کاربران در آن مطلب بومی بنویسند بلکه دنبال این هستیم تا زیرساخت عرضه محتوای پرمیوم را فراهم کنیم تا افراد بتوانند محتواهای اختصاصی خودشان را در ویراستی منتشر نمایند. بعلاوه در پی ساخت یک رسانه تعاملی هستیم که جایش در ایران خالی است. انجیدنی با ذکر یک مثال، موضوع پرمیوم کانتنت بودن ویراستی را توضیح داد و گفت: به عنوان مثال یک خبرنگار یا تحلیل گر یا هر متخصص دیگری می تواند محتوای اختصاصی و دقیق خود را در ویراستی منتشر کند و از دنبال نمایندگان خود برای بازدید از این محتواها حق عضویت بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 11683

به "توسعه پلتفرم ایرانی مشابه توییتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پلتفرم ایرانی مشابه توییتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید