تولید آجر از پسماند های پلاستیکی

به گزارش یومی بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- در حالی که مشکل انباشت پسماند پلاستیک در کنیا گره ای ناگشودنی به نظر می رسید، مهندسان کنیایی آن ها را به آجر های بادوام تبدیل کردند.

تولید آجر از پسماند های پلاستیکی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اس، در حالی که مشکل انباشت پسماند پلاستیک در کنیا گره ای ناگشودنی به نظر می رسید، مهندسان کنیایی آن ها را به آجر های ساختمانی بادوام تبدیل و این گره را باز کردند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی سی بی اس در آغاز گزارش خود گفت: اینجا داندورا (Dandora) - واقع در حومه شرقی نایروبی پایتخت کنیا است- حدود 12 هکتار از اراضی این منطقه پر از زباله شده است. می توان گفت وسعت این منطقه که از زباله پر شده است، به اندازه 22 زمین فوتبال است. علیرغم پیشگام شدن کنیا در ممنوع کردن استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف، اما این کشور همچنان در دریایی از زباله های پلاستیکی غرق می شود!

در حالی که بیشتر افراد به این زباله ها نگاه می کنند و می گویند فائق شدن بر مسئله ای به نام انباشت زباله های پلاستیکی امکان پذیر نیست، اما یک زن جوان در کنیا در این باره چاره جویی کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در کنیا روز هایی می رسد که به علت انباشت زباله های پلاستیکی در رودخانه ها، به معنا واقعی کلام می توان روی آب راه رفت!

این شبکه با پخش تصویر یک رودخانه نوشت: این رودخانه به علت انباشت زباله های پلاستیکی جایی برای نفس کشیدن ندارد و مخاطرات زیادی برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده است.

خانمی که پیشگام تبدیل زباله های پلاستیکی کنیا به آجر های بادوام ساختمانی است می گوید: وقتی این زباله ها را می بینم هیجانی می شوم، چون می دانم وجود این زباله ها به معنی از بین رفتن زندگی است.

خبرنگار گفت: این حقیقت که پلاستیک زیر آب نمی رود دقیقا باعث شد که اینزامبی ماتیا - دانشمند علم مواد در کنیا - شیفته کارش شود.

اینزامبی ماتیا گفت: ایده استفاده از پلاستیک برای تولید بلوک های ساختمانی به ذهن من رسید.

خبرنگار: کنیا در سال 2017 استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع کرد، اما در این کشور چنین زباله هایی در همه جا دیده می شود که باعث مسدود شدن راستا آب ها، آلوده شدن رودخانه ها و آلوده شدن خوراک دام ها می شود. بخشی از پسماند های پلاستیکی از محل دفن زباله در داندورا سر در می آورند که مدت هاست ظرفیتش پر شده است. قرار بود این محل 20 سال پیش تعطیل شود، اما هم اکنون هر روز زباله گرد ها لابلای زباله های متعفن دنبال پلاستیک می گردند.

اینزامبی ماتیا گفت: حدود 9 ماه طول کشید تا ما بتوانیم فقط یک آجر تولید کنیم.

خبرنگار سی بی اس در ادامه درباره تولید آجر های پلاستیکی از میان پسماند های پلاستیکی گفت: اول پسماند ها دسته بندی می شوند تا خرده سنگ ها و شن ها از آن ها جدا شود. وقتی پلاستیک ها حرارت می بینند و به شکل خمیر در می آیند آن ها را داخل قالب هایی به شکل آجر در می آورند. روزانه دو هزار آجر پلاستیکی تولید می شود که قیمت آن در مقایسه با آجر معمولی سی و پنج درصد ارزان تر است، اما مقاومت آن هفت برابر آجر های معمولی است. هم اکنون از این آجر های پلاستیکی به عنوان سنگفرش های خیابانی و در ساخت خانه های کوچک استفاده می شود. تولید کننده این آجر ها در نظر دارد در مرحله بعدی سراغ شرکت های بزرگ ساختمان سازی برود.

دو سال پیش آمریکا بیش از 453 هزار تن پسماند پلاستیکی را به 96 کشور از جمله کنیا صادر کرد. آمریکا هم اکنون در نظر دارد انتقال پسماند پلاستیک به کنیا را به عنوان یکی از شروط توافقنامه تجاری با آن کشور مطرح کند.

ایماز سومانیا فعال محیط زیست می گوید کنیا به سختی می تواند پسماند های خود را مدیریت کند چه رسد به اینکه بخواهد پسماند های آمریکا را نیز بازیافت کند!

این فعال محیط زیست گفت: اگر اجازه دهیم که توافقنامه تجاری آمریکا و کنیا باعث ورود زباله های پلاستیکی بیشتر به قاره آفریقا شوند مسائل ما بیشتر خواهد شد.

اینزامبی ماتیا تولید کننده آجر های پلاستیکی می گوید: کشور ها باید پسماند های خود را در سرزمین خود نگه دارند.

وی گفت: ما هر چه بیشتر زباله بازیافت کنیم، مسکن ارزان تری را می توانیم تولید کنیم و می توانیم اشتغالزایی بیشتری هم داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7591

به "تولید آجر از پسماند های پلاستیکی" امتیاز دهید

1 کاربر به "تولید آجر از پسماند های پلاستیکی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید آجر از پسماند های پلاستیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید