جایزه ای دیگر برای نویسنده سنگالی برنده جایزه گنکور

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیورابدو-محمد امبوگار سر که ماه گذشته برای رمان مخفی ترین خاطره انسان به عنوان اولین نویسنده برنده جایزه گنکور اهل قاره سیاه معرفی گردید پیروز شد برای همین رمان جایزه کتاب هنسی را، که ادبیات قهرمان آن است، از آن خود کند. این جایزه از آثاری حمایت می نماید که شور پنهان در ادبیات را به خوانندگانش منتقل کند. جایزه روزنامه نگاری ادبی هنسی،که در واقع جایزه اصلی این مرکز محسوب می گردد، به مارین لاندرو، روزنامه نگار و منتقد ادبی فرانسوی اهدا شد.

جایزه ای دیگر برای نویسنده سنگالی برنده جایزه گنکور

لازم به ذکر است حامی و پشتیبان اقتصادی این جایزه که به هر دو برنده 10 هزار یورو پول نقد اهدا می نماید الوییا رویز، خواننده و رمان نویس سرشناس فرانسوی است.

برونو کورتی، الکساندر فیلون، کلمنتین گلدزال، الیویا دیلامبرتری، ژان کلود لامی، برنارد لیهوت، گرگوار لمناژر و ماری شودی، اعضای هیئت داوران این جایزه در امسال بودند.

جایزه روزنامه نگاری ادبی هنسی که در سال 1987 راه اندازی شده نشستی منحصر به فرد از روزنامه نگاری ادبی است و به یک روزنامه نگار ادبی جایزه می دهد که در نوشتارش تعالی و شور ادبیات را منتقل نموده و برای شناساندن آثار نویسندگان تاثیربخش متعهد عمل نموده باشد. جایزه کتاب هنسی -که در واقع بزرگداشت ادبیات است- در سال گذشته به جایزه قبلی افزوده شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9050

به "جایزه ای دیگر برای نویسنده سنگالی برنده جایزه گنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه ای دیگر برای نویسنده سنگالی برنده جایزه گنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید