جوبایدن: ترامپ نژادپرستی را رواج می دهد

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی.ان.ان، جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا به سخنان دونالد ترامپ در ارتباط با تیراندازی های اخیر در این کشور واکنش نشان داد.

جوبایدن: ترامپ نژادپرستی را رواج می دهد

بایدن در این ارتباط ترامپ را به بازی با کلمات در ارتباط با تیراندازی در شهرهای ال پاسو و دیتون متهم کرد و اضافه کرد که سخنان رئیس جمهور آمریکا دارای اهمیت زیادی است، ولی ترامپ این اهمیت را نادیده می گیرد.

بایدن که این روزها به عنوان نامزد پیشتاز دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 در حال فعالیت است، سخنان ترامپ علیه مهاجران و اقلیت های قومی و زبانی را مشوق رجحان جویی سفیدپوستان و نژادپرستی عنوان نمود و اضافه کرد که ترامپ با سخنان خود نژادپرستی را ترویج می دهد.

به گفته بایدن، رئیس جمهور فعلی امریکا این فرضیه را که ما یک ملت واحد هستیم، رها نموده است.

سخنان بایدن پس از آن اجرا شده که یک جوان 21 ساله روز شنبه با ورود به یک فروشگاه در شهر ال پاسو ایالت تگزاس مشتریان لاتین تبار را به گلوله بست که در این حادثه 22 نفر کشته و 26 نفر زخمی شدند.

پس از این حادثه، ترامپ با محکوم کردن کشتار روی داده در ایالت های تگزاس، خواهان همکاری دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برای قوانین سختگیرانه سلاح شد.

بسیاری از کاربران آمریکایی در شبکه های اجتماعی وقوع حوادث مرگبار اخیر را با سیاست های ضدمهاجرتی ترامپ و اظهارات نژادپرستانه اخیر او علیه نمایندگان رنگین پوست کنگره مرتبط دانسته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 599

به "جوبایدن: ترامپ نژادپرستی را رواج می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوبایدن: ترامپ نژادپرستی را رواج می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید