ترامپیست ها جنگ داخلی در آمریکا به راه می اندازند؟ ، جنبش قسم خوردگان ترامپ به فکر آشوب مسلحانه

به گزارش یومی بلاگ، هر نوع اعتراضی که مربوط به انتخابات آمریکا باشد، مسلماً ادامه دار خواهد بود؛ از همین رو گروهی مدافع ترامپ به نام قسم خوردگان به فکر ایجاد شورش بعد از اعلام نتایج در آمریکا هستند.

ترامپیست ها جنگ داخلی در آمریکا به راه می اندازند؟ ، جنبش قسم خوردگان ترامپ به فکر آشوب مسلحانه

گروه سیاسی خبرنگاران- امید فعال؛ بعد از قتل جورج فلوید، فجیع یکی از شهروندان سیاه پوست آمریکایی در حین دستگیری پلیس در مینیاپولیس، اعتراضات ضد نژادپرستی به سرعت در سراسر ایالات متحده گسترش یافت و بیشتر شهرهای آمریکا به صحنه درگیری مردم با نیروهای گارد ملی تبدیل شد.

تحلیگران سیاسی معتقدند که همه گیر شدن بیماری کرونا، تبعیض جنسیتی، قومی و اعتقادی، لغو طرح درمان همگانی موسوم به Obama Care، مسائل متعدد اقتصادی و از همه مهم تر بی توجهی دولت به خواسته های مردم، باعث شده است که جامعه آمریکا بسیار ملتهب شود.

اندیشکده های آمریکایی بر این باورند که انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا می تواند موجی از ناآرامی ها را در این کشور رقم بزند. مایکل جنکینز، مشاور عالی رئیس اندیشکده رند، در مقاله پیرامون آغاز جنگ داخلی در آمریکا می نویسد: آمریکا به شدت درگیر اختلاف است. نظام سیاسی کشور قطبی شده و حرف و حدیث های مربوط به تئوری توطئه وارد جریان اصلی گفتمان سیاسی آمریکا شده است.

او نوشته: پیام هایی هم در ارتباط با عدم مآغازیت انتخابات منتشر شده است. ترامپ از اعلام پذیرش نتایج انتخاب خودداری کرده است. یکی از مقامات کشور هم که در شبکه های اجتماعی درباره خرید مهمات و آمادگی برای خشونت سخن گفته است.

بروس هافمن، کارشناس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا نیز در خصوص فعالیت گروه های راست افراطی مسلح حامی دونالد ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا هشدار می دهد، او می گوید: تهدید افراط گرایان برای برهم زدن انتخابات و ناآرامی های بعد از آن چقدر واقعی است. از این رو، جای تعجب ندارد که برخی از متعصب ترین پشتیبانان ترامپ مانند جنبش های معتقد به وجود توطئه مانند کیو آنون و شبه نظامیان تا بن دندان مسلح سوگند خوردگان قول داده اند در صورت شکست خوردن ترامپ در انتخابات به استفاده از زور و خشونت متوسل شوند.

بخش عمده ای از جامعه آمریکا، نگران جنگ داخلی حاصل از انتخابات 2020 آمریکا هستند و شخصیت های بسیاری نسبت به آن هشدار داده اند. اخیراً نشریه آتلانتیک با بررسی تفکرات یکی از این گروه ها به نام سوگندخوردگان نوشته هزاران نفر از آنها خودشان را برای مبارزات خیابانی، در صورت تقلب در انتخابات به ضرر ترامپ آماده می کنند.

جنبش قسم خوردگان علیه سیاهان و مهاجران!

استوارت رودز، مؤسس سازمان قسم خوردگان اخیراً فراخوانی منتشر کرده و از پیروانش خواسته بود که از کشور در برابر آنچه او شورش می نامید محافظت کنند. او هم مثل ترامپ، فعالان زندگی سیاهان مهم است را سرسختانه مارکسیست می خواند و تهدیدات فرضی مهاجران و مسلمانان غیرقانونی را شرح می دهد و می گوید که آماده است.

آماده باش ترامپیست ها برای شورش

مارک زاکربرگ موسس و مدیر فیس بوک هم از احتمال خشونت و آشوب مردم بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر می دهد، او در این باره اظهار کرد: به نظر من ما باید هر آنچه در توان داریم انجام دهیم تا احتمال آشوب و خشونت از طرف مردم در این انتخابات را کاهش دهیم..

شواهدی که با نزدیک شدن به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از آن هستند که آمریکا بیش از هر زمان دیگر نسبت به جنگ داخلی سال 1860 در معرض بروز یک جنگ داخلی دیگر واقع شده است.

به گزارش یورونیوز و رسانه های آمریکا، با فرارسیدن موعد انتخابات، بسیاری در آمریکا نگران ناآرامی های گسترده اجتماعی به دنبال اعلام نتایج آراء هستند و گردانندگان بسیاری از بانک ها و مراکز خرید، در هراس از آشوب های احتاقتصادی پس از اعلام نتایج انتخابات، به اقدامات پیشگیرانه و حفاظ بندی فروشگاه ها و بانک های این کشور روی آورده اند.

مردم آذوقه از ترس جنگ ذخیره می کنند!

روزنامه یواس ای تودی هم نوشته شمار زیادی از شهروندان از بیم بروز خشونت، به خرید دیوانه وار سلاح، کنسرو مواد غذایی، دستمال توالت و دیگر مایحتاج زندگی روی آورده اند مردم حتی از بیم آنکه به دلیل طرفداری از یک نامزد هدف آشوب و اغتشاش قرار گیرند برچسب ها و تابلوهای انتخاباتی را از سر در منازلشان کنده اند.

نتیجه یک نظرسنجی مشترک از سوی مؤسسه یوگاو و مجله اکونومیست نیز نشان می دهد 75 درصد از مردم آمریکا معتقدند درصورت پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات، تظاهرات گسترده در سراسر آمریکا به راه خواهد افتاد. 72 درصد نیز معتقدند درصورت پیروزی ترامپ، آمریکا شاهد ناآرامی و اغتشاش خواهد بود. این آمار در میان دمکرات ها بسیار بالاتر است. 85 درصد از هواداران حزب دمکرات گفته اند که درصورت پیروزی ترامپ در انتخابات، آمریکا شاهد ناآرامی و آشوب خواهد بود.

این نگرانی ها به ویژه با توجه به سخنان تحریک آمیز دونالد ترامپ در کارزارهای انتخاباتی خود، افزایش یافته است؛ رئیس جمهور آمریکا در جمع هواداران خود در ایالت پنسیلوانیا از بروز ناآرامی و هرج و مرج پس از انتخابات روز سه شنبه 13 آبان خبر داد.

به همین دلیل، چارلی بیکر، فرماندار ماساچوست و کیت براون، فرماندار اورگان از (سه شنبه) ساعت 17 به وقت محلی به مدت 24 ساعت شرایط فوق العاده اعلام کرده و گارد ملی را به حالت آماده باش درآورده است.

هر نوع اعتراضی که مربوط به انتخابات آمریکا باشد، مسلماً ادامه دار خواهد بود و هر رویداد کوچکی می تواند تبدیل به بحران شود.

مردم آمریکا از صرف اقتصادیات های خود در زمینه تسلیحات نظامی، ماجراجویی های آمریکا در خاورمیانه، شیوع کرونا و عواقب زیان بار اقتصادی به تنگ آمده اند و هیچ بعید نیست که سال2020، آغازگر یک دهه پرآشوب برای آمریکایی ها باشد و جنگ داخلی آمریکا در بین سال های 1861 تا 1865 دوباره تکرار شود.

کارشناسان مسائل آمریکا و دنبال کنندگان تحولات معتقدند آمریکا افزون بر ویروس کرونا به دلیل پخش شدن سلاح، نژادپرستی و افزایش خشم سیاه پوستان و اقلیت و افزایش شبه نظامیان سفید پوست، با خطرناکترین دوره از زمان جنگ داخلی امریکا روبروست.

کنار هم قرار دادن شواهد موجود نشان می دهد فضای سیاسی ملتهب آمریکا، احتمالا در آستانه یک بحران بزرگ تر است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5885

به "ترامپیست ها جنگ داخلی در آمریکا به راه می اندازند؟ ، جنبش قسم خوردگان ترامپ به فکر آشوب مسلحانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپیست ها جنگ داخلی در آمریکا به راه می اندازند؟ ، جنبش قسم خوردگان ترامپ به فکر آشوب مسلحانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید