واشنگتن پست: جمهوری خواستار در بحبوحه کرونا، نگران از دست دادن کرسی های خود در سنا هستند

به گزارش یومی بلاگ، حزب جمهوری خواه آمریکا در میان نگرانی بابت شیوه مدیریت ترامپ در مواجهه با بیماری کرونا دلواپس از دست دادن کرسی های خود در مجلس سنا است.

واشنگتن پست: جمهوری خواستار در بحبوحه کرونا، نگران از دست دادن کرسی های خود در سنا هستند

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، جمهوری خواستار در آمریکا به طور فزاینده ای نگران این موضوع هستند که در پاییز سال جاری، اختیار خود بر مجلس سنا را به دلیل شرایط مالی پیش آمده در آمریکا و شیوه بحث بر انگیز مدیریت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا و افزایش شور و اشتیاق رأ ی دهندگان دموکرات از دست بدهند.

به نوشته روز نامه واشنگتن پست، در هفته های اخیر، سناتور های جمهوری خواه مجبور بوده اند به دلیل تمایل رأی دهندگان آمریکایی به سمت دموکرات ها، نمایش های سیاسی سختی را از خود نشان دهند. جمهوری خواستار اخیراً از واکنش خود نسبت به ویروس کرونا تعریف نموده اند و خود را از رئیس جمهوری که نحوه مدیریت وی زیر ذره بین است، جدا ننموده اند؛ رئیس جمهوری که در میان رأی دهندگان جمهوری خواه نفوذ زیادی دارد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت، جمهوری خواستار در رقابت های انتخاباتی مهم هشیار هستند و بر سوزان کالینز، سناتور ایالت مین و تام تیلیس، سناتور ایالت کارولینای شمالی در این خصوص حساب باز نموده اند. زیرا به وسیله این دو سناتور در حال پیش بردن تبلیغات انتخاباتی خود هستند.

واشنگتن پست در این گزارش نوشت، استراتژیست های آمریکایی بر این باور هستند که نامزد های جمهوری خواه به محض اینکه آمریکا به حالت عادی خود باز گردد و مبارزات انتخاباتی نیز ادامه پیدا نمایند، بازی را به دست خود خواهند گرفت. نامزد های دموکرات مجلس سنا نیز می توانند در رقابت های انتخاباتی خود از نبود نظارت و توجه معطوف شده مردم آمریکا به سمت بیماری کرونا بهره ببرند.

واشنگتن پست، بازگشت آمریکا به حالت عادی قبل از کرونا را با توجه به افزایش روز افزون مرگ و میر ناشی از این ویروس و شرایط مالی نابسامان در این کشور، پیش از انتخابات 2020 را دور از انتظار دانست و نوشت، این مسئله بدین معنی است که نحوه مدیریت رئیس جمهور آمریکا در مقابله با ویروس کرونا می تواند یک عامل معین نماینده نه تنها برای انتخاب مجدد وی بلکه برای توانایی جمهوری خواستار در کنترل و به دست دریافت اکثریت مجلس سنا باشد. به عبارت دیگر همانگونه که ترامپ فعالیت خود را پیش می برد، اکثریت سنا نیز همان گونه پیش خواهد رفت.

جمهوری خواستار هم اکنون 53 کرسی سنا را در اختیار دارند. استراتژیست های هر دو حزب گفته اند که مبارزات اصلی جمهوری خواستار در ایالت های کارولینای شمالی، آریزونا، کلرادو، مین و آیووا خواهد بود. جمهوری خواستار حد اقل بر دریافت یک کرسی از دموکرات ها حساب باز نموده اند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، اگر حزب جمهوری خواه مجبور گردد در محیط سیاسی سخت کنونی در آمریکا، درد های مالی این کشور که بر اثر شیوع ویروس کرونا به وجود آمده را در سراسر این کشور گسترش دهد، موج دوم رقابت ها برای کسب کرسی های سنا مشکل عظیم تری را برای جمهوری خواستار به وجود می آورد.

با وجود اینکه آمار ایالت جورجیا نشان می دهد که مردم این ایالت به سمت دموکرات ها سوق پیدا نموده اند، اما هر دو حزب می توانند در این ایالت رأی بیاورند.

در ادامه این گزارش آمده است، دموکرات ها از دو تحول اساسی بهره می برند، اول ظهور جو بایدن به عنوان یک نامزد بالقوه دموکرات ها و دوم ظهور این حقیقت که مردم آمریکا بر این باور هستند که ترامپ عملکرد خوبی در مدیریت بیماری کرونا نداشته است.

دموکرات ها همچنین به سناتور های جمهوری خواه به دلیل مخالفت شدید آنان با قانون مراقبت مقرون به صرفه حمله نموده اند. اما از طرف دیگر، سناتور های جمهوری خواه در کوششند از قدرت حضور خود در دولت بهره ببرند و ادعا نمایند که در دوران کرونا برای رأی دهندگان، عملکرد مؤثری داشته اند.

میچ مک کانل رهبر حزب اکثریت سنا، که برای انتخابات 2020 در نوامبر آماده می گردد، هفته گذشته در یک تبلیغ انتخاباتی نشان داد که یک رأی دهنده آمریکایی از قانون حمایتی کار گران بهره برده است. وی حتی تبلیغ دیگری را نیز هفته گذشته در معرض نمایش گذاشت که کوشش های سوزان کالینز برای تأمین تجهیزات محافظت شخصی برای ایالت مین را نشان می داد. کری گاردنر، یک سناتور جمهوری خواه دیگر از ایالات کلرادو نیز برای تبلیغات نشان داده که تأمین 100 هزار ماسک را برای ایالت خود را تضمین نموده است.

این روزنامه آمریکایی در پایان نوشت، بعضی از نامزد هایی که سِمَتی در دولت آمریکا ندارند، به خصوص نامزدهای دموکرات، در مبارزات انتخاباتی خود کوشش نموده اند که از اخبار مربوط به بیماری کرونا بهره ببرند. اما بعضی جمهوری خواستار بر این باور هستند که اقتصاد در حال فروپاشی آمریکا سر نوشت سناتور هایی که در حال حاضر تصدی سنا را در اختیار دارند، در نوامبر معین خواهد نمود.

اقتصاد آمریکا تا روز آدینه هفته گذشته، 14.7 درصد بیکاری را گزارش داده است، که این آمار تنها مربوط به ماه آوریل در این کشور است.

بعضی از جمهوری خواستار حاضر در سنا نیز، بر لزوم باز گشایی اقتصاد و دیگر فعالیت های مالی را در آمریکا تأکید نموده اند و نسبت به تأثیرات بلند مدت این تعطیلی ها بر کشور آمریکا هشدار داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4152

به "واشنگتن پست: جمهوری خواستار در بحبوحه کرونا، نگران از دست دادن کرسی های خود در سنا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: جمهوری خواستار در بحبوحه کرونا، نگران از دست دادن کرسی های خود در سنا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید