حکمتیار: موافق حکومت موازی نیستم اما دولت اشرف غنی با دولتی فراگیر جایگزین گردد

به گزارش یومی بلاگ، رهبر حزب اسلامی افغانستان گفت که موافق اعلام حکومت موازی نیست اما دولت اشرف غنی باید با دولتی جایگزین گردد که مورد پذیرش همه احزاب و جریان های سیاسی افغانستان باشد.

حکمتیار: موافق حکومت موازی نیستم اما دولت اشرف غنی با دولتی فراگیر جایگزین گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان گفت که در مذاکرات بین الافغانی نباید مداخله و یا حتی میانجیگری خارجی وجود داشته باشد و حتی ناظران دیگر کشورها نیز نباید در فرایند گفت وگوها حضور یابند.

وی در گفت وگو با دیلی تایمز اظهارداشت که تنها طالبان، دولت افغانستان و احزاب سیاسی باید در این مذاکرات شرکت نمایند اما افرادی که در قدرت هستند به آسانی حاضر نخواهند شد، آن ها هراس دارند که پس از صلح دولت نیز تغییر کند.

حکمتیار که در سپتامبر سال 2016 با اشرف غنی توافق صلح امضا نموده بود، افزود: بنابراین دولت هر آنچه می تواند برای ایجاد مانع در فرایند صلح انجام می دهد.

وی تاکید نمود که اجماع سیاسی در فرایند صلح هنوز ایجاد نشده و ارگ ریاست جمهوری نیز کوشش می نماید مانع تشکیل یک مرجع با صلاحیت برای ایجاد هیئت مذاکره نماینده با طالبان گردد زیرا بیم آن دارد که از این طریق کنترل فرایند صلح را از دست می دهد.

رهبر حزب اسلامی گفت: آن ها هیئتی را می خواهند که منافع شان را تامین کند، بنابراین احزاب سیاسی خواهان ایجاد اجماع هستند و این فرایند نباید توسط یک شخص، جناح، گروه و یا دولت به گروگان گرفته گردد. این یک مسئله ملی است و همه احزاب باید یک تصمیم جمعی گیرند.

وی همچنین اظهارداشت: تمام خواسته های واقعی طالبان باید پذیرفته گردد، آن ها باید بخشی از نظام آینده افغانستان باشند، طالبان باید شریک دولت شوند.

حکمتیار تاکید نمود: تمام اعضای طالبان باید در نیروهای امنیتی ادغام شوند و نگرانی های آن ها درباره قانون اساسی باید آنالیز شده و به خواسته هایشان رسیدگی گردد.

رهبر حزب اسلامی درباره اقدامات عبدالله عبدالله برای ایجاد دولت موازی نیز توضیح داد که مخالف آن است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3367

به "حکمتیار: موافق حکومت موازی نیستم اما دولت اشرف غنی با دولتی فراگیر جایگزین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمتیار: موافق حکومت موازی نیستم اما دولت اشرف غنی با دولتی فراگیر جایگزین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید