خبرنگاران شطرنج باز قزوینی به دریافت عنوان استاد بین المللی نزدیک شد

به گزارش یومی بلاگ، قزوین - خبرنگاران - رییس هیات شطرنج استان قزوین گفت: آبتین عطاخان شطرنج باز قزوینی با کسب یک نورم آی ام در مسابقات قهرمانی کشور به دریافت عنوان استاد بین المللی نزدیک شد.

خبرنگاران شطرنج باز قزوینی به دریافت عنوان استاد بین المللی نزدیک شد

حسن نوری روز پنجشنبه با اعلام این خبر، گفت: مسابقات فینال قهرمانی شطرنج آقایان کشور از 16 فروردین ماه با حضور 16 شطرنجباز با میانگین ریتینگ 2 هزار و 437 و در سطحی بسیار بالا آغاز شده بود.

وی اضافه کرد:این مسابقات با قهرمانی مقتدرانه استاد بزرگ پرهام مقصودلو خاتمه یافت و اساتید بزرگ پویا ایدنی و آرین غلامی به ترتیب دوم و سوم شدند.

این مسوول ورزشی گفت: استاد فیده آبتین عطاخان شطرنج باز قزوینی نیز در سرانجام دور نهم این مسابقات ضمن افزایش 25 واحدی ریتینگ خود با کسب 6 امتیاز و ثبت عملکرد 2 هزار و 468 و با داشتن شرایط لازم برای کسب نورم، پیروز به کسب یک نورم آی ام در این مسابقات شد.

نوری اضافه کرد:آبتین تنها بازیکن در فینال این رقابت ها بود که پیروز به دریافت نورم شد و برای دستیابی به عنوان استاد بین المللی به کسب دو نورم دیگر و البته عبور از مرز ریتینگ 2 هزار و 400 در بخش استاندار نیازمند است.

وی شرح داد: استاد بین المللی دومین عنوان معتبر شطرنج پیش از استاد بزرگی است که برای کسب این درجه باید شطرنج باز به ریتینگ 2 هزار و 400 برسد و سه نرم استاد بین المللی را به دست بیاورد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7160

به "خبرنگاران شطرنج باز قزوینی به دریافت عنوان استاد بین المللی نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شطرنج باز قزوینی به دریافت عنوان استاد بین المللی نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید