خبرنگاران ناتو خواهان تحقیقات بین المللی در مورد مسمومیت ناوالنی شد

به گزارش یومی بلاگ، تهران - خبرنگاران - ناتو امروز خواهان انجام تحقیقات بین المللی در مورد مسمومیت رهبر مخالفان دولت روسیه شد و از مسکو خواست تا برنامه عامل اعصاب نوویچوک را برای سازمان دیده بان جهانی سلاح های شیمیایی آشکار سازد.

خبرنگاران ناتو خواهان تحقیقات بین المللی در مورد مسمومیت ناوالنی شد

از پروفایل ما دور زمین دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری های غربی، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو پس از جلسه امروز گفت که تمامی اعضاء در محکوم ساختن حمله دهشتناک به الکسی ناوالنی همصدا بودند.

آلمان که این معترض روس در آن کشور مشغول درمان است در مورد این پرونده به 29 عضو دیگر این سازمان نظامی گزارش داد و استولتنبرگ گفت که شواهد بدون شبهه ای وجود دارد که از نوویچوک استفاده شده است.

وی افزود: دولت روسیه باید به طور کامل با سازمان منع سلاح های شیمیایی برای تحقیقات بی طرفانه بین المللی همکاری کند. ما از روسیه می خواهیم تا برنامه نوویچوک را به طور کامل برای سازمان آشکار سازد.

اتحادیه اروپا و دیگر قدرت ها نیز ضمن آنکه از سازمان منع سلاح های شیمیایی خواسته اند تا تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد، نسبت به تحقیقات دولت روسیه ابراز بدبینی کرده اند.

الکسی ناوالنی هفته گذشته در حالی که از تومسک در سیبری به مسکو پرواز می کرد در هواپیما دچار عارضه شدید شده و در شهر اومسک سیبری بستری شد. وی سپس به بیمارستان چریته برلین منتقل شد.

در بیانیه رسمی دولت آلمان مسمومیت ناوالنی با این عامل عصبی شیمیایی توصیف و از دولت روسیه درخواست شده است تا فوراً توضیحی ارائه دهد.

عوامل نوویچوک یا گاز نوویچوک به دسته ای از عوامل عصبی اطلاق می شود که بین سال های 1971 تا 1993 در شوروی و روسیه تولید شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5315

به "خبرنگاران ناتو خواهان تحقیقات بین المللی در مورد مسمومیت ناوالنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ناتو خواهان تحقیقات بین المللی در مورد مسمومیت ناوالنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید