خواب نمی بینید؛ اینجا خود بهشت است!، فیلم

به گزارش یومی بلاگ، ماسال یکی از رویایی ترین ییلاقات ایران است که در که در کنار کوه های تالش قرار گرفته است. یکی از مزیت های استان گیلان این است که شهرهای زیبا با فاصله ای کم از هم قرار گرفته اند و فاصله ماسال تا تالش تنها 60 کیلومتر و با رشت فقط 55 کیلومتر فاصله دارد.

خواب نمی بینید؛ اینجا خود بهشت است!، فیلم

خبرنگاران : خانه های رنگارنگ و نهایتا دو طبقه از جمله زیبایی های ییلاق سوچاله است. تماشا غروب آفتاب در این ییلاق یکی از پدیده های بی نظیر طبیعت ماسال است. برترین زمان سفر به ای ییلاق اواخر بهار و فصل تابستان است که البته شلوغ ترین زمان آن هم هست.

منظره ها بکر و تماشای این منطقه و مه ای که گل دره اطراف را پوشانده است، باعث جذب گردشگران زیادی شده است. این ییلاق در 25 کیلومتری جنوب ماسال و در فاصله 1800 متری از سطح دریا قرار گرفته است. قدم زدن عصرگاهی در این ییلاق تجربه ای ماندگار در فکر تان به جا خواهد گذاشت. سوچاله در زبان محلی به معنای محلی است که گیاه گلپر و خنجری در آن می روید.

نگین ییلاقات ماسال ، روستای اولسبلنگاه است که در میان کوه قرار گرفته است. به قدری آب و هوای این ییلاق ماسال خوب است که حتی خود بومیان هم برای گذراندن تابستان به آن جا می روند. نام گذاری ییلاق اولسبلنگاه به آن جا برمی گردد که به دو قسمت اولَس و بِلَنگاه تقسیم می گردد. اولس در زبان محلی به معنی درخت مَمرَز و بِلَنگاه به معنی جای بلند است و ترکیب این دو با هم محل روییدن درخت ممرز را نشان می دهد. زیبایی های طبیعت ماسال را یک جا می توانید در این ییلاق ببینید.

این ییلاق در ارتفاع 1490 متری از سطح دریا قرار گرفته است و از آن جا می توانید کل شهر ماسال و تالش را زیر پای خود ببینید. این ییلاق به علت حفظ منابع طبیعی اش، تحت محافظت قرار گرفته است و ساخت و ساز در این مکان تنها با مصالح چوبی امکان پذیر است. همین کار باعث حفظ اصالت منطقه و تبدیل آن به یک منطقه بوم گردی شده است. آب و برق این منطقه هم خاص است. برق آن از پنل های خورشیدی یا موتورهای برق و آب آن از چشمه های اطراف آن تامین می گردد.

چطور برویم؟

قبل از این که به سمت رشت وارد شوید، از امامزاده هاشم به سمت جاده سراوان بروید. با این کار بدون این که به فومن و صومعه سرا وارد شوید، به ماسال می روید. وقتی وارد ماسال شدید، باید از بلوار بلندی گذر کنید و از همین جاده است که ییلاق های ماسال آغاز می گردد. با یک ساعت گذر از این جاده، به بام سبز ماسال می رسید که تا جایی که چشم کار می نماید، فقط سرسبزی می بینید.

آب و هوای ماسال بسته به شرایط جوی می تواند متفاوت باشد اما بر اساس چیزی که تا به حال مشاهده است، در پاییز و زمستان آب و هوای ماسال سرد است و به زیر صفر درجه می رسد. اما در بهار و تابستان به 18 درجه می رسد که باعث می گردد خنکای خاصی را تجربه کنید.

کی برویم؟

تابستان شاید برترین زمان سفر به این منطقه باشد اما از اردیبهشت ماه تا مهرماه به عنوان ماه ها و آب و هوای خوب ماسال در نظرگرفته می گردد. در باقی ماه های سال آنقدر مه زیاد است که تقریبا چیزی قابل رویت نیست.

چه ببریم؟

برای این که شب را در ماسال بمانید حتما لوازمی مانند پتو مسافرتی، کیسه خواب و لباس گرم ضروری همراه خود داشته باشید. برای پیاده روی هم کفش مناسب داشته باشید. در ارتفاعات ماسال سوپرمارکت ها فقط لوازم ضروری را دارند، پس اگر خریدی داشتید، حتما از قبل از سوپرمارکت هایی که در سطح شهر هستند، خرید کنید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 13533

به "خواب نمی بینید؛ اینجا خود بهشت است!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواب نمی بینید؛ اینجا خود بهشت است!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید