درخواست معترضان سودانی برای برکناری نخست وزیر، نایب رئیس شورای حاکمیتی: عصای موسی را نداریم

به گزارش یومی بلاگ، سودان همچنین مقروض است و متعهد به پرداخت وامی است که تا سرانجام سال میلادی جاری به 56 میلیارد دلار می رسد و در عین حال نیز از بحران سوخت و نان رنج می برد.

درخواست معترضان سودانی برای برکناری نخست وزیر، نایب رئیس شورای حاکمیتی: عصای موسی را نداریم

سودانی ها روز پنجشنبه در اعتراض به شرایط اقتصادی نابسامان کشورشان تظاهرات کرده و خواهان برکناری نخست وزیر و رئیس شورای حاکمیتی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، ده ها سودانی پنجشنبه در خارطوم به دلیل بحران اقتصادی خواهان برکناری عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی شدند.

معترضان شعارهایی در محکومیت اوضاع اقتصادی سر دادند و خواهان سقوط نظام شدند.

دولت حمدوک از چند هفته گذشته با اعتراضات گسترده مردم به دلیل بحران اقتصادی روبرو شده است.

سودان همچنین مقروض است و متعهد به پرداخت وامی است که تا پایان سال میلادی جاری به 56 میلیارد دلار می رسد و در عین حال نیز از بحران سوخت و نان رنج می برد.

به همین دلیل، محمد حمدان حمیدتی، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت که کشورش راهکارهای سحرآمیز برای تجاوز از بحران امنیتی و اقتصادی را ندارد.

وی گفت: کشور با بحران اقتصادی و امنیتی روبرو است و ما عصای موسی را در دست نداریم. مردم سودان طی روزهای آینده شاهد توافق صلح خواهند بود. از همگان می خواهیم برای خروج کشور از بحران همبستگی و اتحاد خود را حفظ کنند.

وی گفت که با رهبران جبهه انقلابی به خارطوم برگشته تا بحران اقتصادی را حل کرده و جدول زمانی توافق صلح امضا شده در جوبا را اجرایی کنند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5641

به "درخواست معترضان سودانی برای برکناری نخست وزیر، نایب رئیس شورای حاکمیتی: عصای موسی را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست معترضان سودانی برای برکناری نخست وزیر، نایب رئیس شورای حاکمیتی: عصای موسی را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید