دردسر ساختمان های غول آسا در پایتخت تمام می گردد؟

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران: طی سال های اخیر، مدیریت شهری پایتخت به دلیل اشتیاق زیاد به کسب درآمد از محل صدور جواز برای ساختمان های بزرگ متراژ چند منظوره همچون مجتمع های تجاری بزرگ در مناطق مختلف شهر یک درد سر بزرگ ترافیکی برای خیابان شهر ایجاد کردند.

دردسر ساختمان های غول آسا در پایتخت تمام می گردد؟

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، ازآنجاکه بخش زیادی از این ساختمان های تجاری بدون توجه به احتیاج و ضرورت واقعی شهر به ایجاد این نوع کاربری و فقط با هدف کسب درآمد از محل صدور مجوز ساخت وساز برای آنها، احداث شدند. اما چون در زمان صدور جواز ساخت برای مال ها و مجتمع های تجاری، سایر پیوست های لازم برای اجرای طرح های شهری همچون پیوست ترافیکی، فرهنگی و... تهیه و لحاظ نشده، مسائل زیادی برای محلات مختلف شهری محل ساخت این مال ها به وجود آمده است. از این رو اعضای شورای شهر تهران در هفته جاری به یک فوریت طرحی رأی دادند که بر اساس آن شهرداری تهران ملزم می گردد قبل از صدور پروانه برای ساختمان های بزرگ مقیاس از نتایج مطالعات ترافیکی استفاده کند.

در جلسه اخیر مجلس محلی پایتخت که یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان های بزرگ مقیاس روی میز آنالیز شورای شهر نهاده شد، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در دفاع از یک فوریت این طرح گفت: متاسفانه طی سال های اخیر ساخت بعضی از ساختمان های تجاری پرتردد، عارضه های ترافیکی برای شهر ایجاد نموده است. درحالی که اگر قبل از صدور پروانه عارضه سنجی ترافیکی انجام گردد و در مطالعات این گره های ترافیکی تعیین گردد می توانیم پروانه برای ساخت یک ساختمان بزرگ تجاری ندهیم.

وی با اشاره به قوانین بالادستی که در استفاده از پیوست های ترافیکی در هنگام صدور پروانه تاکید شده است، مطرح کرد: پیش از این نیز قبل از صدور پروانه از معاونت مربوطه استعلام می شد و اگر پاسخ مثبت نبود پروانه صادر نمی شد و بر همین اساس می خواهیم با استناد به این طرح برای ساختمان های بزرگ و پر مراجعه حتما استعلام ترافیکی بگیریم.

سالاری اضافه نمود: البته بعضی ها نگران طولانی شدن فرآیند صدور پروانه هستند که معاونت حمل و نقل می تواند این مساله را به بخش خصوصی واگذار کند تا زمان آن کمتر گردد و البته دقت داشته باشید که این دستورالعمل تنها برای ساختمان های گروه ب (1000 تا 5000) متر و گروه ج (5000 متر به بالا) است.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به استفاده از نتایج مطالعات ترافیکی قبل از صدور پروانه برای ساختمان های بزرگ مقیاس رأی مثبت دادند. حال باید منتظر بود و دید که آیا این طرح پس از تصویب به طور کامل از سوی شهرداری اجرایی خواهد شد یا در حد یک دستورالعمل جدید باقی خواهد ماند؟ نکته بعد آنکه آیا نقشه راه جدید مصوب از سوی شورای شهر می تواند به طور کامل منجر به کاهش دردسرهای ترافیکی ساختمان های غول آسا در شهر تهران گردد یا خیر؟

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2663

به "دردسر ساختمان های غول آسا در پایتخت تمام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر ساختمان های غول آسا در پایتخت تمام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید