در آینده نزدیک با کمبود پزشک و پرستار روبرو می شویم ، عدالت در توزیع نیروی درمان نداریم

به گزارش یومی بلاگ، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: هرچند تا امروز از لحاظ تعداد پزشک کمبودی نبوده اما با شیوع کرونا و ادامه دار شدن این فرایند نگرانی ها بالا می رود و در آینده نزدیک با کمبود پزشک و پرستار و نیروهای متخصص روبرو خواهیم شد.

در آینده نزدیک با کمبود پزشک و پرستار روبرو می شویم ، عدالت در توزیع نیروی درمان نداریم

علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، گفت: متاسفانه برای نه تنها پزشک بلکه برای همه کادر درمان اعم از پزشک، پرستار، پیراپزشک و... عدالت توزیع نیروی انسانی نداریم، هرچند اکنون با قوانین داریم به عدالت نزدیک می شویم اما هنوز بالاترین تعداد پزشک در تهران است.

وی ادامه داد: هرچند تا امروز از لحاظ تعداد پزشک کمبودی نبوده است اما با شیوع کرونا و ادامه دار شدن این فرایند نگرانی ها بالا می رود و در آینده نزدیک با کمبود پزشک و پرستار و نیروهای متخصص روبرو خواهیم شد.

فتاحی با بیان اینکه اعمال غیراورژانسی تا حدی تعطیل شده بود و پزشکان برای درمان بیماری کووید 19 هدایت شدند ادامه داد: پس از این نگرانی ها برای کمبود نیروی باید بگویم تربیت نیروی تخصصی به سرعت انجام نمی شود. حتی در گروه پرستاری هم هر شخصی نمی تواند در آی سی یو و سی سی یو کار کند. دو هفته پیش که جلسه هایی با وزارت بهداشت داشتیم، اعلام کردیم که در این شرایط باید به صورت اورژانسی حتی به تربیت کمک بهیار و بهیار بپردازیم و به رده های تخصصی بسنده نکنیم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی عنوان نمود: حتی باید دوره های کوتاهی برای پزشکان عمومی بگذاریم که از این افراد در بخش های ویژه استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4823

به "در آینده نزدیک با کمبود پزشک و پرستار روبرو می شویم ، عدالت در توزیع نیروی درمان نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در آینده نزدیک با کمبود پزشک و پرستار روبرو می شویم ، عدالت در توزیع نیروی درمان نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید