دست آلوده را به چشمانتان نمالید

به گزارش یومی بلاگ، چشم یکی از راه های ورود کووید 19 به بدن انسان و آسیب زدن به سیستم تنفسی است. بنابراین دکتر فرهاد فاضل، متخصص بیماری های چشمی، حفاظت از چشم ها را ضروری می داند.

دست آلوده را به چشمانتان نمالید

خبرنگاران- زینب زینال زاده: تخریب ریه ها هدف اصلی ویروس کرونا است. این ویروس به گفته پزشکان از طریق چشم، بینی و دهان وارد بدن انسان می شود. دکتر فرهاد فاضل، متخصص بیماری های چشم، می گوید: مردم در شرایط بحرانی کنونی باید نکات بهداشتی را جدی بگیرند و از تردد در معابر شلوغ بپرهیزند.

او به ضرورت رعایت بهداشت چشم اشاره و عنوان می کند: اگر دست آلوده با چشم تماس داشته باشد ویروس کرونا وارد چشم و پس از تکثیر از طریق اشک داخل حلق و سپس وارد ریه می شود و به سیستم تنفسی آسیب می رساند.

دکتر فاضل ادامه داد: برای کاهش انتقال ویروس کرونا از طریق چشم، افرادی که لنز تماسی استفاده می کنند، بهتر است برای مدتی آنها را کنار بگذارند و از عینک استفاده کنند. همچنین حتی الامکان از تماس دست با چشم جلوگیری شود.

این چشم پزشک شهروندان را از مراجعه به مراکز درمانی منع می کند: شهروندان به سبب سوزش، خارش و درد چشمی به مراکز درمانی مراجعه نکنند؛ چرا که این مراکز، آلوده اند. در چنین مواردی با پزشک خود به صورت تلفنی صحبت کنند و مشاوره بگیرند.

به گفته دکتر فاضل، استفاده از عینک در بیرون از خانه ضروری نیست. او در توضیح بیشتر می گوید: استفاده از عینک برای کسانی که از افراد مبتلا نگهداری می کنند و کادر درمانی در بیمارستان ها لازم و ضروری است. مردم اگر رعایت کنند و دستانشان با چشم هایشان تماس نداشته باشد، یکی از راه های انتقال بیماری گرفته می شود.

دکتر فاضل در خاتمه به بی تاثیر بودن خوردن الکل در درمان و پیشگیری از بیماری کرونا اشاره می کند و می گوید:استفاده از الکل های طبی یا صنعتی به هر روشی موجب مرگ یا از دست دادن بینایی می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3530

به "دست آلوده را به چشمانتان نمالید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست آلوده را به چشمانتان نمالید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید