دمای بالای50 درجه در 10 شهر جنوبی کشور

به گزارش یومی بلاگ، وزارت نیرو بیان کرد بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز دمای هوا در بعضی استان های جنوبی و جنوب غربی به بالای 50 درجه سانتی گراد خواهد رسید، از این رو ضروریست در مصرف برق صرفه جویی گردد.

دمای بالای50 درجه در 10 شهر جنوبی کشور

به گزارش وزارت نیرو، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، امروز علاوه بر استان های خوزستان و ایلام انتظار می رود دما در بعضی نقاط استان های بوشهر و جنوب فارس نیز به حدود 50 درجه سانتی گراد برسد که در کنار این گرما ساکنان کرانه نشین خلیج فارس نیز در بعضی ساعات هوای شرجی را تجربه خواهند کرد و این باعث می گردد دمای احساسی بالاتر از 50 درجه حس گردد.

پزشکان اثر مخاطره ای این اندازه دما را گرمازدگی و وزارت نیرو افزایش مصرف حامل های انرژی، عنوان و توصیه نموده در ساعات مختلف تمهیدات لازم برای مصرف بهینه آب و برق به سبب افزایش دمای هوا اتخاذ کنند و از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی اجتناب گردد.

شایان ذکر است در این شرایط لزوم صرفه جویی در مصرف آب و به ویژه برق بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد، لذا از هموطنان درخواست می گردد برای یاری به تامین برق پایدار در نواحی جنوبی به خصوص شهرهای جنوبی، اقدامات مقتضی به منظور صرفه جویی انرژی برق را انجام دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10629

به "دمای بالای50 درجه در 10 شهر جنوبی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای بالای50 درجه در 10 شهر جنوبی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید