رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت: بعضی مدیران به دنبال خرید کالای خارجی هستند، قانون از ورود کالای خارجی مشابه داخلی ممانعت کند

به گزارش یومی بلاگ، هادوی رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت و موسوی فرد کارشناس حوزه صنعت امشب 4 دی ماه با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به آنالیز بی مهری دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی دولتی به کالا های داخلی پرداختند.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت: بعضی مدیران به دنبال خرید کالای خارجی هستند، قانون از ورود کالای خارجی مشابه داخلی ممانعت کند

به گزارش ، سید محمد هادوی رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت و سید حسن موسوی فرد کارشناس حوزه صنعت امشب 4 دی ماه با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به آنالیز بی مهری دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی دولتی به کالا های داخلی پرداختند.

هادوی رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به اینکه در بحث ساخت کالا های داخلی با معضلات جدی روبرو هستیم گفت: باید از صنعت داخلی کشور حمایت کنیم و به صورت جدی مسئولین به این موضوع توجه داشته باشند.

او با اشاره به اینکه تمام ارگان های دولتی و شبه دولتی، نیمه دولتی و هر ارگانی که عضو هیئت مدیره را یکی از بخش های حکومتی مشخص می نماید مشمول قانون می گردد، گفت: ارجاع کار باید به سمت خرید کالای ایرانی باشد.

هادوی با اشاره به اینکه در قانون، جرم انگاری را به طور جدی دنبال می کنیم؛ گفت: به طور جد در حال اجرای قانون هستیم به گونه ای که همه بانک های کشور در جریان موضوع هستند، اینکه بخواهیم بگوییم تمام مدیران به دنبال خرید کالای خارجی هستند و پس از آن که به سنگ می خورند به سوی خرید کالای ایرانی می آیند درست نیست شاید سیاه انگاری در این قضیه رخ داده است.

او با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی، خودرو و لوازم خانگی متعهد هستند تا کالای ایرانی خوب تحویل بدهند اضافه نمود: قانون باید از ورود کالا های مشابه داخلی ممانعت کند، لذا همه مسئولین باید از کالا های ایرانی حمایت نمایند و در این موضوع اتفاق نظر داشته باشند همچنین باید از سوی دیگر کیفیت کالا های ایرانی بالا برود.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه تعامل میان ما و خارج از کشور، بحثی اجتناب ناپذیر است مطرح نمود: در زنجان و گیلان به طور جداگانه 25 قرارداد منعقد نموده ایم لذا ما به دنبال این موضوع هستیم تا بحث نمایشگاه ها را در استان ها توسعه دهیم، به طوری که دانشگاه های و پژوهشگاه ها باید درگیر کار محلی و منطقه ای باشند.

او ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش و تحصیلات تکمیلی باید از کالای ایرانی استفاده کند لذا باید بر روی این موضوع فرهنگ سازی صورت بگیرد.

هادوی با اشاره به اینکه باید فرهنگ سازی در همه ما نهادینه گردد گفت: در وزارت صمت مجموعه معاونین و وزیر مصمم هستند تا جلسات هفتگی را برگزار نمایند، از مردم تقاضا دارم تا کالای ایرانی را حمایت نمایند، مردم مطمئن باشند که در وزارت صنعت و وزارتخانه های دیگر به جدیت قانون دنبال می گردد و کیفیت ساخت داخل را به طور جد دنبال می کنیم.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2433

به "رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت: بعضی مدیران به دنبال خرید کالای خارجی هستند، قانون از ورود کالای خارجی مشابه داخلی ممانعت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت: بعضی مدیران به دنبال خرید کالای خارجی هستند، قانون از ورود کالای خارجی مشابه داخلی ممانعت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید