راه اندازی دفتر تجارت خارجی خراسان شمالی در استانبول

به گزارش یومی بلاگ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد در نشست هیات نمایندگان این اتاق که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار گردید به تشریح گزارش مختصری از عملکرد اتاق بازرگانی در طی امسال پرداخت.

راه اندازی دفتر تجارت خارجی خراسان شمالی در استانبول

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ خشتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سعید پورآبادی، از جمله مهم ترین اقدامات اجرا شده اتاق بازرگانی را شامل ساماندهی تشکل های مالی فعال، پیگیری اتحادیه های جدید تولیدی و صادراتی، بازدید اعضای هیات رئیسه اتاق از واحدهای و شرکت های صنعتی اسفراین مطرح نمود.

وی از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی در امسال را بازدید معاون سفیر قزاقستان و هیات همراه و مقامات عالی استان از شرکت صنعتی بجنورد و اسفراین، بازدید از کارخانه آذین فورج و مجتمع صنعتی فولاد اسفراین به همراه رئیس اتاق ایران، برگزاری جلسه در مورد ایجاد نمایشگاه برای عرضه محصولات عشایری، راه اندازی ایجاد مرکز تجاری بین استان خراسان شمالی و ترکیه در استانبول، رایزنی جهت ایجاد مرکز تجاری بین استان های خراسان شمالی و قزاقستان و... ذکر کرد.

پورآبادی همچنین از راه اندازی دفتر تجارت خارجی خراسان شمالی در استانبول ترکیه اطلاع داد و گفت: این دفتر برای تجار و بازرگانان ایران به منظور توسعه تجارت خارجی، شناسایی بازار کشور ترکیه، بازاریابی کالاهای موردنیاز و ... مطرح نمود.

او رایزنی به منظور ایجاد مرکز تجاری بین استان های خراسان شمالی و قزاقستان را از دیگر اقدامات مهم اتاق بازرگانی بجنورد در امسال برشمرد.

رئیس اتاق بجنورد از نشست تجاری بازرگانان روسیه و مدیران معتبر روسیه با تجار و بازرگانان استان اطلاع داد.

آنالیز بخش های دولتی قابل واگذاری به بخش خصوصی در کمیسیون های اتاق

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: کمیسیون های اتاق بازرگانی بجنورد آنالیز های لازم را به منظور شناسایی بخش های دولتی قابل واگذاری به بخش خصوصی در این استان را انجام دهند و گزارش آن را طی یک هفته به استانداری اعلام نمایند.

او اظهار کرد: اتاق بجنورد این آنالیز را انجام دهد و این واگذاری در چهارچوب قانون انجام می گردد.

شجاعی خطاب به بخش خصوصی متذکر شد: اگر مصوبه ای وجود دارد که طبق قانون امکان اجرای آن وجود دارد اما سازمان و دستگاه دولتی استانی آن را اجرا نکرده است اسامی را اعلام کنید و بعد پیگیر باشید که بدانید ما با آنان چه برخورداری خواهیم داشت.

استاندار خراسان شمالی حیات کشور و به ویژه استان خراسان شمالی به بخش خصوصی دانست و گفت: من به این مهم اعتقاد دارم چراکه بخش خصوصی موتور اقتصاد کشور است.

او در ادامه تأکید کرد: اتاق بجنورد باید کوشش کند تا چندین دفتر در چندین کشور مختلف داشته باشد.

شجاعی ادغام بخش های خصوصی و دولتی را برای حال خوب استان الزامی دانست و خطاب به بخش خصوصی گفت: پیشنهاد های اتاق نباید صرفاً توصیه ای و ارشادی باشد بلکه باید در چارچوب قوانین و مقررات حکم دهند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2748

به "راه اندازی دفتر تجارت خارجی خراسان شمالی در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دفتر تجارت خارجی خراسان شمالی در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید