راه اندازی سایت کارگاهی و نمایشگاهی روستای کاج

به گزارش یومی بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، راه اندازی سایت کارگاهی و نمایشگاهی روستای کاج ظرف دو سال آینده صورت می گیرد.

راه اندازی سایت کارگاهی و نمایشگاهی روستای کاج

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت آنلاین طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

شهروز کهیایی با اشاره به کلنگ زنی سایت کارگاهی و نمایشگاهی روستای کاج در سال گذشته اظهار کرد: با راه اندازی تعاونی روستا در سال گذشته برای سایت کارگاهی و نمایشگاهی سه هکتار زمین به وسیله تعاونی تملک و موافقت اصولی آن صادر شده و در مرحله اداری و استعلامات واقع شده است.

وی تعداد کارگاه های پیش بینی شده در این سایت را 100 کارگاه بیان کرد و گفت: در این سایت محوطه کارگاهی و محوطه نمایشگاهی به صورت جدا از هم بوده و در قسمت کارگاه ساخت محصولات و در قسمت نمایشگاهی بحث عرضه، فروش و بازاریابی و سفارشات محصولات مدنظر خواهد بود ضمن اینکه براساس پیش بینی ها ساخت و احداث این سایت به اعتباری افزون بر 150 میلیارد تومان احتیاج خواهد داشت.

کهیایی توضیح داد: در سند راهبردی سه ساله استان همدان در برش شهرستانی برای روستای کاج برنامه هایی پیش بینی شده بود که ایجاد سایت کارگاهی و نمایشگاهی روستا با هدف ساماندهی کارگاه های روستا و برندسازی محصولات صنایع دستی روستا و بازاریابی را میتوان یکی از برنامه های پیش بینی شده برای این روستا برشمرد.

وی با اشاره به اینکه روستای کاج خوشه صنعتی محسوب می گردد، اضافه نمود: این روستا در زمینه هنرهای صنایع دستی مختلف از جمله خراطی، قاب سازی، میز کنسول و آینه کارهای خوبی را انجام می دهد و بیشترین دلیل معروفیت این روستا در بحث هنر قاب سازی بوده که اشتغال اکثریت اهالی روستا در کنار دامداری و کشاورزی به این هنرها موجب شده کاج یکی از روستاهای شاخص و بدون بیکار شهرستان باشد و حرف اول را از نظر مالی در سطح روستاهای استان بزند.

کهیایی در ادامه تعداد مجوزهای صادر شده برای کارگاه های این روستا را 120 مورد برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر از این تعداد، 70 کارگاه در سطح روستا فعالیت دارد و برای 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد نموده اند که بطور قطع با راه اندازی سایت مورد نظر این کارگاه ها به این سایت سوق داده خواهند شد.

وی بعلاوه با اشاره به اینکه در روستای کاج از روستاهای هدف گردشگری توابع بخش شاهنجرین شهرستان درگزین امکانات و تأسیسات گردشگری وجود ندارد و این امر یکی از مسائل و دغدغه های اهالی این روستای گردشگری و خوشه صنعتی است، ادامه داد: با راه اندازی سایت کارگاهی و نمایشگاهی با جذب سرمایه گذار برای فاز بعدی ایجاد یک سایت اقامتی با زیرساخت های گردشگری را در برنامه خواهیم داشت.

کهیایی در ادامه با اشاره به 139 آثار تاریخی در شهرستان رزن و درگزین اعلام کرد: از این تعداد 48 اثر تاریخی مربوط به درگزین بوده که تا به امروز 20 اثر ثبت لیست آثار ملی کشور شده و 10 پرونده هم برای ثبت در آثار لیست ملی در دست اقدام واقع شده است.

وی اعلام کرد: از 139 اثر تاریخی در شهرستان رزن و درگزین، 91 اثر هم به شهرستان رزن اختصاص داشته که از این تعداد، 91 اثر ثبت لیست آثار ملی بوده و 10 اثر هم برای ثبت در دست اقدام و پیگیری است.

در حال حاضر، فراوریات صنایع دستی روستای بدون بیکار و خوشه صنعتی کاج بویژه هنرهای صنعت قاب سازی، آینه و میز کنسول آن به کشورهایی چون عراق، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می گردد که هنرمندان قاب سازی روستا با هنرهایی چون خوشنویسی و نقاشی و تابلوفرش های فراوری شده در روستا را در این قابها به نمایش گذاشته اند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7709

به "راه اندازی سایت کارگاهی و نمایشگاهی روستای کاج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سایت کارگاهی و نمایشگاهی روستای کاج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید