راه اندازی مجدد مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از راه اندازی مجدد مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امام سجاد یاسوج خبر داد و گفت: با توجه به نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد به مرکزی جهت انجام اعمال جراحی قلب این مرکز مجددا راه اندازی شد تا نیاز مردم و بیماران به مراجعه به سایر استان ها مرتفع شود.

راه اندازی مجدد مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج

دکتر پرویز یزدان پناه افزود: این مرکز از سال 94 راه اندازی شد که تا سال 95، حدود 70 مورد آنژیوگرافی صورت پذیرفت ولی به علت مسائل موجود، پس از آن این مرکز تعطیل شد.

وی اظهارکرد: خوشبختانه طی یک سال گذشته مسائل برطرف و این مرکز آماده ارائه خدمت به مردم شریف استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تعرفه این مرکز دولتی است، گفت: امید است این خدمات ادامه داشته و به صورت ممتد به مردم ارائه شود.

یزدان پناه ضمن قدردانی از حمایت های استاندار کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: طی دو سال گذشته سرمایه گذاری هایی انجام دادیم تا خدمات تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز مردم را در استان راه اندازی نماییم. خوشبختانه تجهیزات و امکاناتی هم در بیمارستان شهید جلیل یاسوج آماده شده است که در هفته آینده مرکز درمان ناباروری و در هفته های بعد بخش های هماتولوژی، داخلی و جراحی راه اندازی خواهند شد.

وی با اشاره به تایید سایر تجهیزات مورد نیاز در استان، ادامه داد: بخش رادیولوژی کلینیک هم آماده است و طی هفته آینده راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نام کرد: با حمایت استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد مسائل بیمارستان بهمئی برطرف شده و پیمانکار متعهد شده تا ابتدای آبان ماه بیمارستان تحویل دانشگاه داده شود. هم اکنون کمیته راه اندازی را فعال کرده ایم که از شنبه هفته آینده در بهمئی مستقر و شروع به نصب تجهیزات خواهند کرد.

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: خوشبختانه با راه اندازی این مرکز، امروز شاهد خدمات دهی به بیماران نیازمند به بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی بعد از یک وقفه چند ساله با کیفیت بهتر و مطلوب تر هستیم.

وی ضمن قدردانی از دکتر یزدان پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: تلاش های بسیار خوبی از طریق دانشگاه علوم پزشکی اجرا شده تا تجهیزات مورد نیاز استان را تامین کنند. هم اینک بالغ بر 100 میلیارد تومان به نرخ روز تجهیزات در این مرکز مستقر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به اینکه همکاری بسیار خوبی بین تیم های پزشکی یاسوج و شیراز اجرا شده است، اظهار کرد: بالغ بر 30 درصد بیماران قلب و عروق و آنژیوگرافی که به شیراز مراجعه می کنند از بیماران کهگیلویه و بویراحمدی هستند، یعنی این درصد از بیماران طی مراجعه به سایر استان ها هزینه های بسیاری را متحمل می شوند، که ما مکلف بودیم این مرکز را راه اندازی نماییم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مجموعه بهداشت و درمان درگیر بیماری کروناست اما راه اندازی و تجهیز بیمارستان ها و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی را فراموش نکرده ایم و به جد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است، ما هم در این راه همراه دانشگاه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شرایط مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه ایجاد شده است، نام کرد: طی رایزنی های اجرا شده با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد منابع مورد نیاز این مرکز تا درآمدزایی تامین و ارائه خدمات پایدار باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8202

به "راه اندازی مجدد مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مجدد مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید