رسوایی آزار جنسی بچه ها انگلیسی گسترده تر شد

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران: افشاگری ها و فشارهای چشمگیر در انگلیس، سبب استعفای فیونا وولف مسوول کمیته تحقیق در خصوص رسوایی تاریخی آزار و اذیت جنسی بچه ها توسط مقامات و سیاستمداران ارشد انگلیسی شد.

رسوایی آزار جنسی بچه ها انگلیسی گسترده تر شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه رسانه ها خبرنگاران، فیونا وولف روز آدینه به دنبال اعتراض های اجرا شده علیه وی به دلیل داشتن ارتباط با یکی از متهمان اصلی این پرونده، رسما اظهار داشت که از سمتش در این کمیته، کناره می گیرد.

وی که در حال حاضر یکی از اعضای مجلس لردهای انگلیس است، در گفت وگو با یکی از شبکه های خبری این کشور گفت یکی از علل استعفایش این است که قربانیان این پرونده اعتمادشان را به وی از دست داده اند و به همین دلیل دیگر نمی تواند دراین سمت انجام وظیفه کند.

ترزا می وزیر کشور انگلیس، نیز عصر روز آدینه در پیامی ضمن تاکید بر داشتن اعتماد کامل به کار خانم وولف گفت که استعفای وی را می پذیرد.

ترزا می در همین ارتباط با اشاره به رسوایی های اخیر مربوط به اذیت و آزار جنسی بچه ها در شهرهای روترهام و منچستر انگلیس توضیح داد ضروری است نهادهایی به منظور حفاظت جدی از بچه ها این کشورکه درمعرض خطر هستند، ایجاد گردد.

وی در پیامش ضمن اعلام موافقت با نامزدی کنت وز به عنوان جانشین وولف گفت که روز دوشنبه آینده برای ارایه توضیحاتی در این خصوص در مجلس عوام انگلیس حاضرخواهد شد.

وزیرکشور بریتانیا به بدنبال فشار افکار عمومی، درسال 2014 میلادی اظهار داشت که توسط یک کمیته، تحقیقات مستقلی درباره پرونده های مربوط به سوء استفاده جنسی از بچه ها در دهه های 1980 و 1990 میلادی توسط مقام ها و سیاستمداران ارشد انگلیسی که در حال حاضر شماری زیادی از آنها نیز به ظاهر مفقود شده است، انجام می گردد.

الیزابت باتلر سلوس اولین رییس این کمیته تحقیق بود که به دنبال افشای ارتباط فامیلی اش با بعضی از متهمان این پرونده ها، در ماه جولای گذشته مجبور به استعفا شد و به جای وی، خانم وولف انتخاب گشت.

خانم وولف نیز بعد از آن مجبور به استعفا شد که گروه های مدنی مدافع بچه ها آسیب دیده، افشا کردند که وی با لئون بریتان وزیر کشور انگلیس در زمان مارگارت تاچر و از افراد مرتبط با این پرونده رسوایی تاریخی، ارتباط نزدیک داشته است.

تارنمای روزنامه دیلی تلگراف دراین خصوص گزارش داد بعضی از اعضای این گروه های مدنی روز آدینه در ملاقاتی که با اعضای این کمیته تحقیق داشته اند، تاکید نموده اند که خانم وولف بایستی از این سمت برکنار گردد و اعضای این کمیته نیز بعد از این ملاقات، به اتفاق آرا گفته بودند که دیگر حاضر به کار کردن با این خانم نیستند.

کوپر وزیر کشور در سایه از حزب مخالف کارگر نیز روز آدینه خواهان استعفای وولف از ریاست این کمیته تحقیق شده بود.

لئون بریتان وزیر کشور وقت انگلیس در زمان مارگارت تاچردر سال 1984 میلادی، متهم شده که برای سرپوش نهادن به این رسوایی ها، در حفظ پرونده ها مربوطه سهل انگاری نموده و همین مساله سبب مفقود شدن شمار زیادی از آنها شده است.

این درحالی است که بریتان تایید کرد که پرونده قطوری را در آن موقع تحویل گرفته و از مقام های وزارت کشور خواسته آنها را آنالیز نمایند و اگر اقدامی لازم بود، به او گزارش دهند. اما هرگونه کوتاهی و پنهان کاری از طرف خودش را به شدت رد نموده است.

این درحالی است که پلیس اسکاتلند یارد تایید نموده است که بریتان به اتهام تجاوز به یک زن زیر 18 سال مورد بازپرسی قرار گرفته است.

ناپدید شدن پرونده های مربوط به به این اتهامات که نام چهره ها و موسسات قدرتمند دولتی در آنها مطرح شده بود، ظن پنهانکاری و لاپوشانی دولتی در این ماجرا را تقویت نموده است.

پرونده های مفقود شده بخشی از تحقیقاتی بوده که برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده در مورد آزار و اذیت بچه ها طی دهه های گذشته اجرا شده است.

آنالیز های وزارت کشور انگلیس طی سال گذشته نشان می دهد که اطلاعاتی که در مورد آزار و اذیت بچه ها طی سال های 1979 تا 1999 میلادی دریافت و جمع آوری شده در اختیار مقام های مربوطه قرار گرفته است.

اما مارک سدویل از مقام های ارشد وزارت کشور انگلیس اخیرا اعتراف نموده که این وزارتخانه پرونده های مربوط به این رسوایی را از بین برده، گم نموده یا به سادگی پیدا ننموده است.

کیت واز از مقام های وزارت کشور انگلیس نیز در این باره تاکید نمود نگرانی های زیادی در مورد ناپدید شدن 114 پرونده مربوط به آزار و اذیت بچه ها وجود دارد و مردم نیز به شدت نگران این مساله هستند.

این درحالی است که پیشتر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، گفته بود که برای روشن شدن حقیقت در این خصوص از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد.

خانم ترزا می نیز چند ماه پیش همزمان با تشکیل کمیته تحقیق یاد شده در مجلس انگلیس گفته بود که در تحقیقات تازه، نتایج تحقیقات قبلی درباره این موضوع که توسط یک کارمند ارشد دولت اجرا شده بوده، دوباره مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

این تحقیقات همچنین چگونگی عملکرد پلیس و دادستان های وقت را آنالیز می نماید که مدارک و اطلاعات مربوط به ادعاهای سوء استفاده جنسی به آنها تحویل داده شده بود.

این ادعاها اجرا شده هم زمان با رسیدگی به پروند ه های آزار جنسی علیه چهره های مشهور در انگلیس در دهه های گذشته مطرح شده است.

رسوایی های مکرر مربوط به سوء استفاده جنسی از بچه ها در انگلیس، درحال حاضر به معضل جدی برای این کشور تبدیل شده و در این میان کاملا آشکار شده که سیستم قضائی، مقامات محلی و پلیس انگلیس نتوانسته اند از بچه ها در معرض خطر حمایت و محافظت جدی به عمل آورند.

مساله بهره کشی جنسی از بچه ها در انگلیس هم اینک نگرانی مردم و سازمان های حمایت نماینده از بچه ها در این کشور را برانگیخته است.

گزارش تهیه شده توسط ان کوفی یک نماینده مجلس انگلیس که روز پنجشنبه گذشته منتشر شد نشان می دهد، بهره کشی جنسی از بچه ها در مناطقی از کلانشهر منچستر به صورت یک هنجار اجتماعی درآمده است.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه بارنادو در انگلیس نیز به تازگی اظهار داشت: این بنیاد سالانه به بیش از 2 هزار کودک انگلیسی که مورد اذیت و آزار جنسی قرار می گیرند، یاری می نماید.

اظهارات وی به دنبال انتشار نتایج تکان دهنده یک تحقیق مستقل در انگلیس در اوایل شهریور ماه صورت گرفت که حاکی از اذیت و آزار جنسی حدود یک هزار و 400 کودک در یک دوره 16 ساله تنها در شهر روترهام واقع در یورکشایر جنوبی در شمال انگلیس بود.

بدنبال انتشار این گزارش، رئیس شورای شهر روترهام مجبور به استعفا شد و به دنبال آن شائون رایت کمیسیونر پلیس و جرائم یورکشایر هم با فشار گسترده شخصیت های سیاسی و گروه های مدنی مجبور به کناره گیری از مقامش گشت.

منبع: ایرنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2280

به "رسوایی آزار جنسی بچه ها انگلیسی گسترده تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی آزار جنسی بچه ها انگلیسی گسترده تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید