روسیه از باکو و ایروان خواست اختلافات را از راه های دیپلماتیک حل نمایند

به گزارش یومی بلاگ، روسیه از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست تا اختلافات خود را به وسیله راه های دیپلماتیک حل و فصل نمایند.

روسیه از باکو و ایروان خواست اختلافات را از راه های دیپلماتیک حل نمایند

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: نقض آتش بس در روزهای 11 و 12 مه در مرز ارمنستان و آذربایجان وجود داشته است.

زاخارووا با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع تثبیت شده است، از طرف های آذربایجانی و ارمنستانی خواست تا از اقداماتی که ممکن است منجر به تشدید بیشتر تنش ها گردد، خودداری نمایند.

وی گفت: ما معتقدیم که حل و فصل همه اختلافات باید در حوزه سیاسی و دیپلماتیک با روش های دیپلماتیک انجام گردد و قصد داریم به هر طریق ممکن به این امر یاری کنیم، از جمله در نشست سه جانبه که قرار است در 19 مه در مسکو برگزار گردد. .

زاخارووا اعلام نمود: در 19 مه، دیدارهای دوجانبه سه جانبه و جداگانه میان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو برگزار می گردد.

وی گفت: مذاکرات جداگانه ارمنستان و آذربایجان در خصوص معاهده صلح به طور جداگانه برگزار خواهد شد. وزرای خارجه منظره عادی سازی روابط بین باکو و ایروان را با در نظر گرفتن شرایط پویای منطقه آنالیز خواهند کرد.

زاخارووا گفت که انتظار دارد که این تماس ها به یافتن راهکار های قابل قبول متقابل و افزایش اعتماد بین طرفین یاری کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 12902

به "روسیه از باکو و ایروان خواست اختلافات را از راه های دیپلماتیک حل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از باکو و ایروان خواست اختلافات را از راه های دیپلماتیک حل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید