روند افزایشی هزینه های اکتشاف معادن در کشور

به گزارش یومی بلاگ، محمدتقی کره ای عصر امروز در حاشیه همایش ملی نقش معدن در اقتصاد و توسعه کشور در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در حالی که تعداد اکتشافات در سطح حوزه های معدن خیز روند کاهشی دارد، هزینه های اکتشاف معادن سال به سال افزایش می یابد.

روند افزایشی هزینه های اکتشاف معادن در کشور

وی با اشاره به تاریخچه اکتشافات معدنی در دنیا و سابقه 500 ساله قبل از میلاد مسیح ادامه داد: تا پیش از میلاد مسیح 14 نوع ماده معدنی مورد استفاده بوده که دو نوع آن را فلزات تشکیل می داده.

رئیس سازمان زمین شناسی کشور و معاون وزیر صنعت و معدن اضافه نمود: همچنین تا پیش از انقلاب صنعتی تعداد مواد معدنی اکتشافی در دنیا به 52 ماده معدنی رسید و از بدو انقلاب صنعتی تا سال 2 هزار میلادی تغییرات گسترده ای در حوزه اکتشافات معادن رخ داد.

وی با بیان اینکه در این مدت کوتاه هر سال مصرف مواد معدنی و فلزات پایه 5 درصد افزایش داشته است مطرح نمود: این موضوع تغییر نگرشی در بشر به وجود آورده که باید مصرف انرژی را تغییر داد و از انرژی های تجدیدپذیر بهره جست.

معاون وزیر صنعت و معدن در بخشی از سخنان خود با اشاره به میانگین پوشش اکتشاف ذخایر معدنی در عمق را 79 متر در دنیا اعلام کرد و گفت: این رقم در کشورهای جنوب شرق آسیا 35 متر، قاره آفریقا 57 متر، کانادا و آمریکا هم به ترتیب 130 و 225 متر است.

وی مطرح نمود: 25 درصد از ذخایر معدنی در کشورهای دنیا در عمق 50 متری نهفته است و اگر حفاری ها تا عمق سه برابری ادامه پیدا کند ذخایر نیز هفت برابر خواهد شد که این میزان در کشور ما از 4 میلیارد تن به 13 میلیارد تن افزایش می یابد.

کره ای در بخشی از سخنان خود تغییرات قیمت مواد معدنی در سطح دنیا را یادآور شد و گفت: کاهش قیمت مواد معدنی در سطح دنیا ناشی از کاهش عیار معادن که حتی هزینه های اکتشاف را هم افزایش داده است.

وی اضافه نمود: کشور ما به لحاظ تعدد معادن در امتداد کمربند آلپ و هیمالیا قرار گرفته است که 5 معدن آهن، 2 معدن مس، 2 معدن سرب و روی و یک معدن طلا در این کمربند واقع شده است که بر اساس 3 روش عمده ژئوفیزیک هوایی و ژئوشیمی و اکتشاف در مناطق شناخته شده نسبت به اکتشاف معادن اقدام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1418

به "روند افزایشی هزینه های اکتشاف معادن در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند افزایشی هزینه های اکتشاف معادن در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید