رویداد آسانسور فضایی خبرنگاران نکست در دانشگاه امیرکبیر برگزار گردید

به گزارش یومی بلاگ، آموزشگاه خبرنگاران (خبرنگاران نکست) با همکاری سازمان فضایی ایران برنامه طوفان فکری در حوزه فضایی و تکنولوژی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار کرد. این نشست ساعت 10 تا 13 پنجشنبه 18 مهر ماه 1398 در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دکتر مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران، دکتر روح الله رحمانی، معاون نوآوری خبرنگاران، دکتر سید مصطفی صفوی، مدیر پروژه ماهواره پیغام و جمعی از متخصصان و کارشناسان خبرنگاران نکست و سازمان فضایی ایران برگزار گردید.

رویداد آسانسور فضایی خبرنگاران نکست در دانشگاه امیرکبیر برگزار گردید

پیش بینی های علمی و فناورانه نشان می دهد که احتمالا تا 30 سال آینده رویای آسانسورهای فضایی به واقعیت می پیوندد و فضای خارج از جو زمین برای انجام ماموریت های فضایی بیش از همواره در دسترس خواهد بود. در حال حاضر هم نمونه های آزمایشی در بالابرهای فضایی طراحی شده و در حال تحقیق و توسعه است.

هدف از برگزاری این نشست یافتن راه های ورود به فضا و نیازهای این صنعت در آینده، مزیت های دستیابی به فضا و امکان فرستادن فضانوردان به فضا، راه اندازی مرکز فناوری فضایی و توسعه حمل و نقل فضایی بود. در طول برنامه اساتید و متخصصان علوم فضایی، فناوری و آینده پژوهی در تجاری سازی فضایی در خصوص لزوم توجه به برنامه های فضایی و مزیت های دستیابی به فضا صحبت کردند. بعد از آن هم دانشجویان رشته های هوافضا، مکانیک و دیگر علاقه مندان به علوم فضایی ایده های خود را در خصوص ایده آسانسور فضایی مطرح کردند تا از میان ایده ها، راه های خلاقانه برای ورود به فضا آنالیز گردد. این نشست های مرکز نوآوری خبرنگاران (خبرنگاران نکست) بعد از این با محور فناوری های فضایی و با همکاری سازمان فضایی ایران در دانشگاه های مختلف برگزار خواهد شد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1396

به "رویداد آسانسور فضایی خبرنگاران نکست در دانشگاه امیرکبیر برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد آسانسور فضایی خبرنگاران نکست در دانشگاه امیرکبیر برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید