سور دلال ها در بازار سیاه کنسرت علیرضا قربانی

به گزارش یومی بلاگ، هفته گذشته اعلام شد که علیرضا قربانی به زودی در تهران کنسرتی برگزار خواهد نمود. هواداران این خواننده موسیقی ایرانی مترصد اعلام زمان برگزاری و فروش بلیت بودند که تنها دو روز پیش از برگزاری کنسرت، سایت خرید بلیت باز شد و سایت با حضور گسترده و ناگهانی هواداران این خواننده روبرو شد.

سور دلال ها در بازار سیاه کنسرت علیرضا قربانی

به گزارش جهانی اقتصاد، بسیاری از کاربران گفته اند در فرآیند خرید بلیت با اختلال جدی در سایت روبرو بوده اند و نتوانسته اند مراحل مختلف احراز هویت، انتخاب صندلی و خرید بلیت را بگذرانند. در چنین شرایطی اعلام شد تمامی بلیت های چهار روز کنسرت قربانی در مدت زمان کوتاهی به طور کامل فروخته شده است. این خواننده هم در اینستاگرام خود با اعلام این موضوع، از تمدید کنسرت برای سه روز اطلاع داد. جالب اینکه همان اتفاق ها برای بسیاری از کاربران رخ داد و شکایت ها از عدم سرویس دهی سایت خرید بلیت افزایش پیدا کرد. در همین اثنا، خبر رسید که بازار سیاه بلیت شکل گرفته و بلیت های کنسرت قربانی که به طور رسمی از 290 تا 690هزار تومان معین شده بود در بازار سیاه با قیمت های نجومی تا 4میلیون تومان عرضه شده است. تنها در یکی از پلتفرم های عمومی، بیش از 120 بلیت با قیمت های بسیار بالاتر از قیمت رسمی عرضه شده بود.

خبرگزاری مهر در این باره نوشت: هرچند به نظر می رسد این فرآیند در پروژه های پرمخاطبی همانند کنسرت علیرضا قربانی، همایون شجریان و دیگر خوانندگان صاحب نام موسیقی ایرانی در عرصه های مختلف امری اجتناب ناپذیر است، اما نهادهای ناظر بر روند انجام معاملات در سامانه های خرید و فروش کالا با شناسایی افرادی که قصد سو ءاستفاده از این شرایط را دارند، باید برخورد محکم تری با روند پیش آمده در این بازارهای سیاه داشته باشند. در حال حاضر تمامی بلیت های کنسرت علیرضا قربانی در روزهای 23، 24، 25، 26، 30 و 31 خرداد و بعلاوه روز آدینه 2 تیر به فروش رفته و گمان می رود با استمرار استقبال کم نظیری که از کنسرت های این خواننده طی ماه های اخیر و اجرای تهران انجام شده، شاهد صعود روند فروش بلیت در بازار سیاه باشیم.

ماجرای فروش بلیت در بازار سیاه برای خوانندگان پرطرفدار اکنون در تمام جهان، امری جاری تلقی می گردد، اما به علت شرایط مالی فعلی کشورمان و سو ءاستفاده افراد از شوق و اشتیاقی که بعضی از هواداران از برگزاری چنین کنسرت هایی دارند، به نظر می آید نهادهای قانونی ناظر، با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزارکنندگان کنسرت ها، می توانند فضای قانونمندتری را برای بهره مندی حداکثری مخاطبان از این قبیل برنامه ها فراهم آورند. تور کنسرت های علیرضا قربانی از 16 اردیبهشت ماه شروع شده بود و در شهرهای گرگان، رشت، تبریز، شیراز، کرمان، سیرجان و جزیره کیش اجرا شد که به علت استقبال مخاطبان در شهرهای مختلف چندین سانس تمدید شد و حالا زنجیره این اجراها به مرکز رسیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 13071

به "سور دلال ها در بازار سیاه کنسرت علیرضا قربانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سور دلال ها در بازار سیاه کنسرت علیرضا قربانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید