آغاز پروژه پژوهشی برآورد برای معین عرصه و حریم قلعه دینگسی

به گزارش یومی بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، آغاز پروژه پژوهشی برآورد برای مشخص عرصه و حریم قلعه دینگسی صورت گرفت.

آغاز پروژه پژوهشی برآورد برای معین عرصه و حریم قلعه دینگسی

شهروز کهیایی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درگزین اظهار کرد: معین تکلیف عرصه و حریم این قلعه به عنوان یک اثر تاریخی واجد ارزش واقع در قروه درجزین یکی از مطالبات چندین ساله مردم و مالکان واحدهایی است که در این حریم ساکن هستند و حضور دارند.

وی اضافه نمود: با شروع پروژه برآورد و معین حریم و عرصه این قلعه به لحاظ ساماندهی و معین تکلیف مردم ساکن در این محدوده معین خواهد شد.

کهیایی با اشاره به اینکه قدمت این قلعه به وسیله تیم باستان شناسی در دست آنالیز است، ادامه داد: در این پروژه اگر لایه های باستانی اتفاق بیفتد، این قلعه یک تپه باستانی بوده که طی رایزنی با شهرداری و شورای شهر قروه درجزین در صورت تپه باستانی بودن، شهرداری این شهر نسبت به تملک این محدوده اقدام خواهد نمود و براساس اعلام آمادگی در این محل برای احداث موزه برنامه خواهد داشت.

وی هدف از این برنامه پژوهشی را آنالیز و شناسایی، مستندسازی و تکمیل مطالعات باستان شناسی این محدوده برشمرد و اعلام کرد: فاز اول با یاری شورای شهر و شهرداری در بحث تملک و فاز دوم طرح از محل اعتبارات سال 1402 میراث فرهنگی در بخش های دیگر این محدوده انجام خواهد شد.

کهیایی در ادامه با اشاره به اینکه چشمه شاهنجرین در سال گذشته ثبت ملی شده، توضیح داد: در سال گذشته به اشتباه به جای آدرس پرونده چشمه شاهنجرین پرونده دیگری را برای ثبت ملی زده بودند که در این ارتباط در بحث روال پرونده، در شورای ثبت تهران با ثبت ملی چشمه شاهنجرین موافقت شده بود اما این موضوع ابلاغ نشد. بنابراین برای ابلاغ ثبت ملی آن در لیست آثار میراث طبیعی ملی کشور پرونده را برای اصلاح به تهران ارسال کردیم و ابلاغ نو ثبت ملی این چشمه به تازگی اعلام شد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 13479

به "آغاز پروژه پژوهشی برآورد برای معین عرصه و حریم قلعه دینگسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز پروژه پژوهشی برآورد برای معین عرصه و حریم قلعه دینگسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید