شهرهای دورافتاده ای که در زمان به دام افتاده اند!

به گزارش یومی بلاگ، معرفی شهرهایی که ترک و رها شده اند

شاید باور این موضوع کمی سخت باشد که با وجود 7.5 بیلیون نفر انسان روی کره زمین، هنوز مکان هایی در دنیا وجود دارند که ترک شده اند و کسی در آنجا زندگی نمی کند. دلایل زیادی برای اینکه چرا افراد باید یک محل را ترک کنند وجود دارد اما چیزی که به طور قطعی می توان گفت این است که گاهی طبیعت، چیزهایی را که انسان ها خلق کرده بودند، را به عقب برمی گرداند و نابود می کند. خبرنگاران در اینجا فهرستی از معروفترین و جذاب ترین مکانهای رها شده روی زمین را حتی در چین آماده کرده است. شاید دفعه بعدی ای که خواستید سفر ماجراجویانه داشته باشید، یکی از این نقاط را انتخاب کردید تا این حس را که آخرین فرد روی زمین بود چه طعمی می تواند داشته باشد رابا تمام وجود لمس کنید.

شهرهای دورافتاده ای که در زمان به دام افتاده اند!

آنگکور وات، کامبوج

یکی از معروفترین مکانهای رها شده روی زمین، Angkor Wat است که پرستشگاهی منحصر بفرد در وسط امپراطوری رها شده آنگکورهاست. در آنگکور، پرستشگاه ها، خانه ها و بناهای یادبود متعددی وجود دارد. این بنا، نقش مهمی در تاریخ معماری دنیا دارد و در نتیجه یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری تمام آسیا است.

کراکو، ایتالیا

آخرین ساکنان، روستای کراکو را در سال 1963 ترک کردند. در واقع این زلزله بود که آنها را مجبور به ترک آنجا کرد، زلزله باعث نشست بیش از اندازه زمین شد بطوریکه شرایط زندگی را در آنجا غیر ممکن کرد. این شهر تقریبا از قرن هشتم، خالی از سکنه شده است. حالا دیگر لازم نیست تا مسافت طولانی ای را طی کنید تا به این شهر برسید چون به دلیل طبیعت و ظاهر دست نخورده ای که دارد، چندتا از معروفترین لوکیشن های فیلم در آن گرفته شده اند.

هتل سالتو، کلمبیا

هتل سالتو در سال 1928، به عنوان یک هتل لوکس برای توریست ها و برای لذت بردن از مناظر زیبای اطراف ساخته شد. این هتل در بالای تپه ساخته شده است و چشم انداز بسیار زیبایی به مناطق اطراف دارد. هتل سالتو به دلایل نامعلومی کاملا ترک و رها شده تا اینکه در سال 2013، به عنوان موزه تنوع زیستی، مورد استفاده قرار گرفت.

ایستگاه مرکزی میشیگان، دیترویت

ایستگاه مرکزی میشیگان در دیترویت هنوز هم مانند قبل پابرجا مانده است. این ایستگاه، قبلا یکی از پر رفت و آمدترین ایستگاه های میشیگان بود اما بعد از بحران صنعتی، به نمادی از هرج و مرج شهر تبدیل شد. آخرین باری که از این ایستگاه استفاده شد، سال 1988 بود و بعد از آن تبدیل به یکی از مکان های معروف برای هنرمندان گرافیتی و کلکسیونرهای قراضه شد. تقریبا تمام پنجره های این ایستگاه شکسته شده اند و چند سال پیش پلیس این ایالت، نرده ای را دور تا دور این ساختمان برای حفظ آن از دست غارت گران ایجاد کرد.

شهر شیچنگ، چین

بازدید از شهر شیچنگ چین، نیاز به تلاش بیشتری نسبت به شهرهای دیگر دارد چون درست در ته دریاچه Qiandao، قرار گرفته است! بعد از اینکه این دریاچه ایجاد شد، شهر به زیر آب فرو رفت. این شهر بین 85 تا 131 فوت زیر آب دریاچه قرار گرفته است! مدت کمی است که دولت چین اجازه برگزاری تورهای غواصی در این شهر را داده است. ظاهرا برای بازدید از این شهر باید خیلی زحمت بکشید!

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1242

به "شهرهای دورافتاده ای که در زمان به دام افتاده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای دورافتاده ای که در زمان به دام افتاده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید