فوت و فن های پخت گوشت بوقلمون

به گزارش یومی بلاگ، - گوشت بوقلمون که حاوی هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است دارای طبعی گرم و تر بوده و مشخصه شاخص آن افزایش حجم توده گوشتی نسبت به استخوان ها و در نتیجه ضایعات کمتر نسبت به سایر گوشت هاست.

فوت و فن های پخت گوشت بوقلمون

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ جمال سیدی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ابران کوک،فوت و فن های پخت گوشت بوقلمون، طرز پخت گردن بوقلمون، مدت زمان پخت گوشت بوقلمون و ادویه مخصوص پخت بوقلمون مواردی هستند که آگاهی از آنها برای تهیه یک غذای مجلسی و خوشمزه لازم است.

فوت و فن های پخت گوشت بوقلمون

  1. برای تهیه بوقلمون شکم پر سعی کنید از بوقلمون تازه بهره ببرید و در صورت استفاده از بوقلمون یخی حداقل 2 روز آن را در یخچال قرار دهید تا یخ آن کاملا باز گردد. برای باز شدن یخ بوقلمون هرگز آن را در خارج از یخچال قرار ندهید.
  2. شکم بوقلمون را بیش از حد با مواد پر نکنید. پر کردن بیش از اندازه شکم بوقلمون با مواد، مانع از نفوذ گرمای فر به عمق گوشت بوقلمون شده و در نتیجه زمان پخت افزایش می یابد.
  3. گوشت بوقلمون دارای ضخامت بالایی است و برای پخت احتیاج به گرمای زیادی دارد، بنابراین بهتر است سطح داخلی و خارجی بوقلمون را مزه دار کنید و آن را در فر قرار دهید تا پخته گردد.
  4. قبل از کباب کردن گوشت بوقلمون به آن کره بمالید تا خوشرنگ شده و طعم و مزه آن خوب گردد.
  5. در یک ساعت اول پخت، سینه بوقلمون را به سمت پایین قرار دهید و رو به مایع استاک بگذارید تا با بخاری که از استاک بلند می گردد، پخته و نرم گردد، سپس آن را برگردانید تا به طور یکنواخت پخته گردد.
  6. یک ساعت قبل از آغاز پخت، بوقلمون را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد، در این صورت مدت زمان پخت کاهش می یابد.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5656

به "فوت و فن های پخت گوشت بوقلمون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن های پخت گوشت بوقلمون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید