محققان: این بچه ها سلامت روانی بهتری دارند

به گزارش یومی بلاگ، نتایج یک آنالیز نشان می دهد، بچه هایی که صبحانه مقوی و میوه و سبزیجات بیشتری می خورند از سلامت روانی بهتری برخوردارند.

محققان: این بچه ها سلامت روانی بهتری دارند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز نشان می دهد، بچه هایی که صبحانه مقوی و میوه و سبزیجات بیشتری می خورند از سلامت روانی بهتری برخوردارند.

متخصصان تغذیه دانشگاه آنگلیای شرقی که این مطالعه را سرپرستی کردند، کیفیت وعده های غذایی و میان وعده های بچه ها را نگران نماینده توصیف کردند.

آنها 10 هزار و 853 دانش آموز در 50 مدرسه را در خصوص رژیم غذایی و سلامت روانی آنها مورد آنالیز قرار دادند و دریافتند، بچه هایی که صبحانه مقوی و میوه و سبزیجات بیشتری می خورند از سلامت روانی بهتری برخوردارند.

محققان هشدار می دهند رژیم غذایی نامناسب به همان مقدار خشونت ، برای سلامت دانش آموزان مضر است. محققان این پژوهش خواهان اقدام فوری برای تغییر وعده های غذایی بچه ها و بهبود کیفیت آنها شدند و تءکید کردند عدم عمل به این توصیه بر رشد و آموزش بچه ها تأثیر می گذارد، زیرا مانع تمرکز آنها در کلاس می گردد.

تنها 25 درصد از دانش آموزان دبیرستانی و 28.5 درصد از دانش آموزان دبستانی گزارش دادند که روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات توصیه شده مصرف می نمایند.

آیلسا ولچ، محقق ارشد این مطالعه گفت: اهمیت بهداشت روانی و بهزیستی در اوایل زندگی به طور فزاینده ای شناخته شده است؛ به این علت که مسائل روانی نوجوانان اغلب در بزرگسالی ادامه می یابد و منجر به نتایج بدتر می گردد. استراتژی های بهداشت عمومی و سیاست های مدرسه باید طوری تدوین گردد تا اطمینان حاصل گردد که تغذیه با کیفیت خوب برای همه بچه ها قبل و در طول مدرسه در دسترس است تا بهزیستی روانی بهینه گردد و بچه ها را در به کارگیری پتانسیل کامل خود توانمند سازد.

یافته های این پژوهش در مجله BMJ Nutrition Prevention & Health منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8401

به "محققان: این بچه ها سلامت روانی بهتری دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: این بچه ها سلامت روانی بهتری دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید