مخالفت 9 کشور با قطعنامه سازمان ملل علیه کودتای میانمار؛ لحن خود را تغییر دهید

به گزارش یومی بلاگ، کشورهای عضو آسه آن خواهان تغییر لحن سازمان ملل در مخالفت با کودتای میانمار و بازداشت آنگ سان سوچی هستند.

مخالفت 9 کشور با قطعنامه سازمان ملل علیه کودتای میانمار؛ لحن خود را تغییر دهید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، 9 کشور جنوب شرق آسیا پیشنهاد کم اثر کردن پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمن ملل درمورد میانمار را مطرح نموده اند. این پیش نویس خواهان تحریم تسلیحاتی این کشور است و به حمایت همه جانبه 193 کشور عضو امیدوار است.

با اینحال کشورهای برونئی، کامبوج، لائوس، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام پس از به تعویق افتادن رای گیری هفته پیش در لحظه آخر این پیشنهاد را مطرح نموده اند.

در نامه 19 می، کشورهای جنوب شرق آسیا اعلام نموده اند که این قطعنامه با شکل فعلی حمایت حداکثری را نخواهد داشت، بخصوص از جانب کشورهای منطقه که تحت تاثیر شرایط میانمار قرار دارند. از این رو کشورهای مذکور خواهان مذاکرات بیشتر با استفاده از نظر کشورهای جنوب شرق آسیا هستند که در متن این تنش قرار دارند.

این پیش نویس خواهان تحریم فوری تامین مستقیم و غیرمستقیم تسلیحاتی و فروش و انتقال هرنوع سلاح و مهمات به میانمار شده بود اما کشورهای عضو آسه آن خواهان تغییر لحن و ادبیات مورد استفاده در این پیش نویس هستند.

قطعنامه های مجمع عمومی الزام آور نیستند اما دارای بار سیاسی هستند. برخلاف شورای امنیت که دارای 15 عضو است، هیچ کشوری در مجمع عمومی دارای حق وتو نیست.

کشورهای حاضر در جنوب شرق آسیا خواهان آن هستند که در متن پیش نویس شورای امنیت به جای محکوم کردن بازداشت مقامات دولت قبلی میانمار از لحن و ادبیات آرام تری مانند ابراز نگرانی شدید نسبت به بازداشت این افراد استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7515

به "مخالفت 9 کشور با قطعنامه سازمان ملل علیه کودتای میانمار؛ لحن خود را تغییر دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت 9 کشور با قطعنامه سازمان ملل علیه کودتای میانمار؛ لحن خود را تغییر دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید