مرگ با بدشانسیِ محض

به گزارش یومی بلاگ، مجله همشهری سرنخ - ندا بهجتیان: بلای آسمانی، تنها نامی است که می توان برای این اتفاقات گذاشت. حوادثی که در زمانی برای افراد اتفاق افتاده است که احساس می نموده اند اوضاع کاملا آرام است و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، در چنین لحظاتی ناگهان اجسامی شگفت انگیز از آسمان بر روی سرشان سقوط نموده است.

مرگ با بدشانسیِ محض

مرگ با مجسمه باستانی

سارا بین 34 ساله پرستار بیمارستان بچه ها لوریه در شیکاگو بود، از آنجا که خانه آنها به بیمارستان محل کارش بسیار نزدیک بود بیشتر روزها این راستا را پیاده طی می کرد.

24 سپتامبر 2014 (مهر 1393) سارا به همراه همسرش مشغول قدم زدن بود تا به شیفت عصر برسد. در نزدیکی بیمارستان، کلیسایی بسیار قدیمی و باستانی قرار داشت که در آن روز یک مراسم عروسی در آن برگزار می گردد. دیوارهای کلیسا برای این جشن با وسایل مختلفی تزیین شده بود که در میان آنها گوی های فلزی و براقی دیده می شدند که از دیواره بالایی کلیسا آویزان شده بودند.

در هنگام عبور این زوج، ناگهانی یکی از این گوی ها کنده شده و روی یکی از مجسمه های سنگی که روی لبه های دیوار قرار داده شده بودند افتاد و از آنجا که سازه های کلیسا بسیار قدیمی بود با ضربه ای که به آن وارد شد، از جا کنده شده و روی سر سارا سقوط کرد. سارا به سرعت به همان بیمارستانی که خودش در آنجا مشغول کار بود منتقل شد اما مجسمه بسیار سنگین بود و با شدت زیادی روی سرش فرود آمده بود و به همین خاطر چند لحظه بعد جان خود را از دست داد.

پس از این حادثه مجسمه هایی که روی دیواره کلیسا قرار داشتند برداشته شده و روی پله های آن قرار داده شدند تا دیگر به کسی آسیبی نرسانند.

خرس پرنده

در سال 2011 (1390) مردی 25 ساله به همراه پدرش لری هارلی 50 ساله در حال عبور از جاده ای در اوتاوای کانادا بودند که ناگهان خرسی پرنده با اتومبیل آنها برخورد کرد و باعث شد تعدل خودشان را از دست بدهند. اما این خرس چطور از آسمان روی اتومبیل آنها فرود آمده بود؟

ماجرا از این قرار بود که چند متر جلوتر از آنها، دو مرد کانادایی با یک اتومبیل پیکاپ مشکی در حال عبور با سرعت بسیار زیادی بودند که ناگهان خرسی سیاه از داخل جنگل بیرون دویده و با اتومبیل آنها برخورد کرد. سرعت این اتومبیل آنقدر زیاد بود که خرس 200 کیلویی را از زمین بلند نموده و به هوا پرتاب کرد. این خرس از روی اتومبیل آنها عبور نموده چند متر عقب تر روی اتومبیل مری و پدرش فرود آمد، خرس با شیشه جلوی اتومبیل برخورد نموده و به همین دلیل جراحات زیادی به مری وارد شد، اما پدر او که روی جایگاه عقب نشسته بود توانست با کمی جراحت و یک شکستگی کوچک در دست راستش، از این حادثه جان سالم به در ببرد.

در این حادثه، مری و بچه خرس بیچاره جان خود را از دست دادند. اتومبیلی که با خرس برخورد نموده بود هم توانست با وجود آسیب زیادی که دیده بود از آنجا فرار کند و پلیس هم نتوانست سرنخی از آن به دست بیاورد. طبقه گفته مارتین فورنل- رییس پلیس منطقه- از آنجا که این جاده از میان جنگل می گذرد هر ماه تعداد زیادی گوزن، خرس و یا حتی حیوانات کوچکتری مثل خرگوش بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهن.

لاک پشتی که از آسمان افتاد

آیسخولوس فیلسوف و نویسنده ای یونانی بود که به پدر تراژدی یونان نیز شهرت دارد. او نیز جزو کسانی است که به شکلی عجیب و باورنکردنی جان خود را از دست دادند. طبق نوشته تارخ نویسان، آیسخولوس همواره برای نوشته به فضای باز و دشت می رفت. یک روز که مثل همواره به دست رفته بود، عقابی در حالی که لاک پشتی را شکار نموده بود بالای سرش در پرواز بود که ناگهان لاک پشت از پنجه هایش رها شده و درست روی سر او سقوط کرد. از شانس بد آقای فیلسوف، لاک پشت از قسمت لاک روی سرش فرود آمده و همین ضربه شدیدی باعث شد تا جانش را از دست بدهد.

دستشویی های قاتل

40 روز قبل از آغاز جام دنیای 2014 (1393) در برزیل، اتفاق بسیار عجیبی برای یکی از طرفداران فوتبال افتاد که باعث مرگ او شد.

در شب حادثه، اختلافی بین دو گروه از طرفداران فوتبال ایالت های سانتا کروز و پارانا در استادیوم آرودا پیش آمده بود. نیورهای پلیس در حال جدا کردن این دو گروه بودند که سه نفر از آنها به داخل سرویس بهداشتی استادیوم رفته و دستشویی های آنجا را کندند. آنها بدون این که بیرون را نگاه نمایند به نشانه اعتراض دستشویی ها را به هوا پرتاب نموده و به سمت خیابان انداختند، یکی از این دستشویی ها با آلفونزو سانتروز 26ساله برخورد نموده و باعث مرگ او شد.

سه نفری که این کار را انجام داده بودند به خاطر قتل غیرعمد و همچنین آسیب زدن به استادیوم آن هم در نزدیکی جام دنیای دستگیر و به 6 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

سقوط کولر

ویتو جورجیو 37 ساله نیویورکی در حال بازگشت از محل کارش بود که اتفاق خیلی بد و عجیبی برایش رخ داد. زمانی که او داشت از پیاده رو عبور می کرد یک کولر کوچک از پنجره طبقه هفتم ساختمانی کنده شده و درست روی سر او سقوط کرد. ویتو به سرعت به بیمارستان مرکزی منتقل شد اما چند ساعت بعد به خاطر میزان جراحات و ضربه شدیدی که به سرش وارد شده بود جان خود را از دست داد.

پس از تحقیقات تعیین شد که تعمیرکاری که برای تعمیر کولر آمده بود به اشتباه پیچ پایه اصلی را باز نموده و باعث شده بود تا کولر سقوط کند. آقای تعمیرکار به خاطر مرگ ویتو مقصر شناخته شد.

چمن زن پرنده

نهم دسامبر 1979 (دی 1358) درست در نیمه بازی فوتبال تیم های جت و پتریوت در استادیوم شیای نیویورک، اتفاق بسیار عجیبی رخ داد. یک چمن زن پرنده ناگهان از آسمان در میان تماشاچیان فرود آمده و با دو نفر از آنها به شدت برخورد کرد، جان بئون 20 ساله و کوین رور که 25 ساله. این دو نفر به شدت مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند، جان چند روز بعد به خاطر شدت جراحات جان خود را از دست داد اما کوین توانست از این حادثه جان سالم به در ببرد.

او می گوید شدت ضربه آنقدر زیاد بود که گویا کسی با تبر به ما حمله نموده بود. پس از تحقیقات بسیار تعیین شد که این وسیله یک هواپیمای مدل بوده که به شکل ماشین چمن زن ساخته شده و با کنترل از راه دور راهنمایی می شده است. با وجود آنالیز های گسترده، فردی که آن را ساخته و کنترل می کرد و دلیل فرستادن آن به استادیوم هرگز تعیین نشد.

بیلبورد قاتل

بعدازظهر 29 اکتبر 2009 (آبان 1388) طوفانی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت در نبراسکا آغاز به وزیدن کرد به طوری که رانندگی به شدت سخت شده بود، به همین خاطر مارک و دیانا دوره در کنار خیابان و در زیر یک بیلبورد تبلیغاتی اتومبیل خود را پارک کردند تا کمی باد آرام گردد، اما آنها نمی دانستند که اتفاق بدتری در انتظار آنهاست. شدت و سرعت باد آنقدر زیاد بود که ناگهان بیلبورد 23 متری را از جا کند و آن را روی اتومبیل مارک و دیانا انداخت.

این بیلبورد درست روی قسمتی از اتومبیل که دیانا 49 ساله نشسته بود سقوط کرد و باعث شد تا او در همان لحظه اولیه جان خود را از دست بدهد. اتومبیل آنها به شدت آسیب دید و برای باز کردن در آن و برون آوردن مارک و دیانا نیاز به گیره های مخصوص بود تا درها را شکسته و آنها را بیرون بیاورند اما جالب اینجاست که با این آسیبی که به اتومبیل وارد شده بود مارک تنها دچار شکستگی در انگشتان دستش و در رفتگی یکی از شانه هایش شده بود.

گاو فراری

هوال یلدیریم اهل دیار بکر ترکیه در حال بازی با دوستان خود بود که ناگهان گاوی از بالای پشت بام ساختمانی شش طبقه که آنها در کنارش بازی می کردند روی سرش افتاده و باعث مرگش شد.

این گاو توسط یکی از همسایگان از روستای زادگاهش به شهر آورده شده بود تا در یکی از اعیاد مخصوص قربانی گردد. همسایه که نتوانسته بود جای مناسبی برای نگهداری از گاوش پیدا کند، آن را به آپارتمانی که خودش ساکن بود برد و قصد داشت تا آن را بالا یپشت بام همان خانه قربانی کند. ماجرا پس از آن رخ داد که گاو طناب خود را پاره کرد و از آنجا که دیواره های پشت بام کوتاه بودند، حیوان در هنگام فرار سقوط نموده بود.

سقوط نارگیل

در سال 2010 مرد 69 ساله ای به علت سقوط نارگیل بر روی سرش به شدت آسیب دیده و در نهایت جان خود را از دست داد.

خوزه آبلینو رامیرز بیرون خانه خود روی جایگاه راحتی نشسته بود که ناگهان نارگیلی از بالای درختی 12 متری روی سرش افتاده و باعث مرگ او شد. وقتی این اتفاق برای خوزه رخ داد همسایه ها به یاری او آمدند اما شدت جراحات وارده به مغز و گردنش آنقدر زیاد بود که در همان لحظه جان خود را از دست داد. البته این اتفاق در دنیا چندان هم عجیب به نظر نمی رسد چون طبق آمار به دست آمده در هر سال 150 نفر بر اثر سقوط نارگیل بر روی سرشان جان خود را از دست می دهند.

منبع: برترین ها
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1742

به "مرگ با بدشانسیِ محض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ با بدشانسیِ محض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید