مسئولیت گردشگری چیست؟؟ ، تفاوت مسئولیت گردشگری با گردشگری پایدار

به گزارش یومی بلاگ، گردشگری در سراسر دنیا در حال افزایش است. افزایش تعداد بازدید کننده ها تاثیر قابل توجهی بر منابع، آلودگی و جوامع محلی دارد. در اینجا هلن آبرامسون به اصول گردشگری پایدار و مسئولیت ها پاسخ می دهد، اینکه ما چگونه می توانیم اثرات منفی را در مکان هایی که بازدید می کنیم، به حداقل برسانیم. برای دانستن مفهوم مسئولیت گردشگری و بعلاوه تفاوت آن با اصول گردشگری پایدار با خبرنگاران همراه باشید.

مسئولیت گردشگری چیست؟؟ ، تفاوت مسئولیت گردشگری با گردشگری پایدار

چرا باید در خصوص مسئولیت دنیاگردی فکر کنم؟

حدود 2/1 میلیارد دنیاگرد در سال گذشته به خارج از کشورهایشان سفر نموده اند. این تعداد در هر سال حدود 4 درصد در حال رشد است، به این معنی که 50 میلیون مسافر در 12 ماه آینده به این تعداد اضافه می شوند. به غیر از مورد بالا، در برخی از منطقه ها، 4 میلیارد دنیاگرد داخلی هر سال بار و چمدان های خود را می بندند. سیاره تحت وزن این ارقام راسخ است.

مسئولیت دنیاگردی و اصول دنیاگردی پایدار چه تفاوتی دارند؟

سازمان ملل متحد سال 2017 را به عنوان سال دنیای دنیاگردی پایدار برای توسعه اعلام نموده است، که نشان از تعهد جمعی برای تغییر سیاست ها، شیوه های تجاری و رفتار مصرف نماینده است. این یک دستاورد برجسته است که اصول دنیاگردی پایدار را تجلیل می نماید. اصول دنیاگردی پایدار تا آنجا که ممکن است در یک محیط اجتماعی و طبیعی و برآورده ساختن نیازهای مالی محلی و در عین حال حفظ یکپارچگی فرهنگی، تاثیر بسزایی دارد. طبق گفته دبیر کل سازمان ملل متحد، طالب ریفای، رونق مالی، انکشاف اجتماعی، صلح و درک کردن و حفاظت از فرهنگ و محیط زیست، باید آینده صنعت را شکل دهد. برعکس، اصطلاح دنیاگردی جوابگو یا مسئولیت دنیاگردی به طور کلی در سطح فردی مورد استفاده قرار می گیرد. مسئولیت دنیاگردی به این معنی است که انتخاب هایی را انجام دهید که طول عمر دنیاگردی را در یک مکان خاص حفظ کند و باعث احترام به محیط زیست و کوشش برای بهبود کیفیت زندگی مردم محلی گردد. این می تواند به کوشش برای درک فرهنگ محلی، یاری به حفظ محیط طبیعی و یا سفر با سازمان هایی که به جوامع محلی اجازه می دهد تا از بازدید شما نفع ببرند، منجر گردد.

مسائل چه مواردی هستند؟؟

بیشتر آسیب های زیست محیطی از طرف دنیاگردی به وسیله هواپیما به وجود می آید. مقادیر زیادی گازهای گلخانه ای به اتمسفر به وسیله بیش از 100000 پرواز هواپیما در سراسر دنیا منتقل می گردد. این برآورد UNEP (برنامه محیط زیست ملل متحد) است که نشان می دهد که هواپیماها مسئول 2 تا 2.5 درصد از انتشار دنیای گاز CO2 هستند که بیش بینی می گردد تا سال 2050 تا 15 درصد افزایش یابد. در سطح محلی، عوامل محیطی دیگر نیز درگیر می شوند. با افزایش دنیاگردی، جاده ها، فرودگاه ها و تسهیلات برای جابجایی دنیاگردان افزایش می یابد. اغلب این توسعه به سرعت و بدون توجه به تخلیه منابع، تهدید به زیستگاه طبیعی و آلودگی آب و زمین اتفاق می افتد. علاوه بر این، جوامع اغلب هزینه های بازدید نماینده را در دست کسب و کار بزرگ می بینند که این می تواند اقتصاد محلی را تهدید کند. ما باید راه هایی را برای راهنمایی عایدی دنیاگردی به مردم محلی ایجاد کنیم، از جمله به وسیله اقتصاد غیر رسمی که در آن مردم می توانند به وسیله خدماتی به وسیله کسب و کار خانوادگی عایدی کسب نمایند. شرکت های دنیاگردی نیز باید وظایفشان را طوری برنامه ریزی نمایند تا زیرساخت های محلی ناراحت نشوند. مکان های فرهنگی و تاریخی، یک طرح بزرگ برای جهانگرد ها هستند. با این حال، بدون مدیریت دقیق - به ویژه در کشورهای در حال توسعه - میراث فرهنگی محلی گاهی در مواجهه با دستاوردهای مالی کنار گذاشته می گردد. این می تواند منجر به ریشه کن کردن شیوه های سنتی و بقایای قومی گردد. انجمن بومی ممکن است از نفوذ سیاسی و حقوق قانونی برای محافظت از خود در برابر نیروهای خارجی بی اثر جلوگیری کند.

چگونه مسئولیت دنیاگردی را در خود افزایش دهیم؟

کاهش تاثیرات مضر دنیاگردی باعث کم شدن حساسیت در برنامه ریزی و پیش بینی آینده می گردد. در اینجا ما نکاتی برای ایجاد تفاوتی مثبت ارائه می دهیم

تحقیقات خود را انجام دهید. شرکت هایی را جهت آن که پول خود را به آن ها بدهید، انتخاب کنید. آژانس های مسافرتی را انتخاب کنید که با جوامع محلی کار می نمایند، کارمندان محلی را بکار می گیرند، حقوق و دستمزد مناسب را پرداخت می نمایند، سیاست های بدون ترک دارند و به میراث فرهنگی و تنوع اجتماعی حساس هستند.

دنبال گزینه های سبز باشید. هتل هایی که زباله را بازیافت می نمایند یا از کمپوسیت استفاده می نمایند و از انرژی های تجدید پذیر بهره می برند را بیابید. در اکولوژها که حداقل تاثیر ممکن را بر روی محیط اطراف دارند، اقامت کنید.

مانند محلی ها زندگی کنید. از میزبان خود آگاه شوید و زندگی را مثل آن ها تجربه کنید.

بطری آب را به حداقل برسانید. خودتان آب را خودتان را تصفیه کنید. طیف وسیعی از سیستم های تصفیه آب در سفر وجود دارد که حتی کوچکترین باکتری ها و ویروس ها را نیز ویران می نمایند.

حفظ آب. مهمان های هتل هر روز بیش از 200 لیتر آب مصرف می نمایند. آب را تا جایی که می توانید ذخیره کنید و از آن دوش های لوکس بلند استفاده نکنید.

حمایت از اقتصاد محلی. سوغاتی هایتان را مستقیما از صنایع محلی خریداری کنید و در رستوران های محلی به جای فروشگاه های زنجیره های بین المللی غذا بخورید.

با احترام رفتارکنید. به فرهنگ ها و ادیان منطقه ای احترام بگذارید، از قوانین لباس محلی پیروی کنید و همواره قبل از گرفتن عکس شخصی، اجازه بگیرید.

هشیار باشید. گونه های خطرناک خوراکی را نخورید یا از خرید سوغات حیوانات غیر قانونی مانند اقلام ساخته شده از عاج فیل ها یا مرجان ها خودداری کنید.

زمینی سفر کنید. شما می توانید با استفاده از حمل و نقل زمینی به جای پرواز و حمل و نقل عمومی، اجاره یک ماشین و یا گرفتن تاکسی، باعث شوید تا آلودگی محیطی کمتری ایجاد گردد.

تاثیر بگذارید. می توانید با یکی از هواپیمایی های کارآمدتر پرواز کنید و سفر هوایی خود را مالی و متعادل کنید. تعادل کار با پرداخت مبلغی به یک شرکت برای سرمایه گذاری در پروژه ای مفید از نظر زیست محیطی، مانند کاشت جنگل و یا توسعه انرژی های تجدید پذیر که در آن موقع کربن اضافه شده به جو را جبران خواهد نمود. اندازه انتشار اولیه کربن خود را به وسیله یک محاسبه نماینده کربن محاسبه و کار کنید. برای مثال، پرواز از لندن به نیویورک حدود 1.5 تن CO2 را فراوری می نماید و هزینه آن برای جبران هر فرد حدود 11 پوند (14 دلار) است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 11958

به "مسئولیت گردشگری چیست؟؟ ، تفاوت مسئولیت گردشگری با گردشگری پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولیت گردشگری چیست؟؟ ، تفاوت مسئولیت گردشگری با گردشگری پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید