مشورت دولت با بخش خصوصی، از مهم ترین الزامات تحقق جهش فراوری

به گزارش یومی بلاگ، سید کمال حسینی، رئیس اتاق سنندج در گفت و گو با پایگاه خبری اتاق ایران از اقدامات این اتاق بازرگانی در راستای مقابله با ویروس کرونا می گوید.

مشورت دولت با بخش خصوصی، از مهم ترین الزامات تحقق جهش فراوری

به گفته حسینی از زمان شیوع ویروس کرونا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج طی برگزاری جلسات متعدد و همچنین پیوستن به کمپین نفس اقدام به جمع آوری یاری های مالی و تامین اقلام بهداشتی برای مراکز درمانی و خانواده های نیازمند نموده است.

رئیس اتاق سنندج اظهار داشت: باتلاش بخش خصوصی استان 120 خانوار نیازمند از یاری های فعالان مالی بهره مند شدند؛ ضمن اینکه با هدف جهت دار شدن یاری های فعالان مالی و مردمی مقدار قابل توجهی از یاری های نقدی به جامعه نیکوکاری ابرار اهدا شد.

حسینی اعلام نمود: فعالیت های اتاق سنندج تا کنون ادامه دارد و این همکاری ها با هماهنگی کامل دانشگاه علوم پزشکی استان صورت می گیرد.

رئیس اتاق سنندج با تاکید بر اینکه استان کردستان، جزو استان های محروم و دورافتاده کشور محسوب می گردد و بعضی کارگاه های فراوریی استان در تهیه مواد اولیه ابتدایی مانند ژل ضدعفونی کننده و ماسک دچار مشکل هستند، خواهان توجه ویژه مسولین به این استان شد.

حسینی عدم اجرایی شدن مصوبات و بخشنامه های مرتبط با کرونا را یکی از دیگر چالش های کسب و کارهای این استان اظهار داشت و اضافه کرد: متاسفانه به رغم تاکیدات دولت اما همچنان بانک های استان به فعالان مالی فشار می آورند. از طرفی بعضی یاری های اعلام شده از سوی دولت در شرایط فعلی به هیج عنوان برای فعالان مالی کارساز نیست. همانطور که خود دولت هم اعلام نموده فعلا باید با ویروس کرونا کنار بیاییم. در این شرایط تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت که برای 2 تا 3 ماه است یاریی به فعالان مالی نخواهد کرد.

در همین زمینه رئیس اتاق سنندج خواهان تمدید تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای فعالان به مدت 6 ماه شد.

رئیس اتاق سنندج با اشاره به شعار سال اضافه کرد: اگر واقعا دولت به فکر تحقق شعار جهش فراوری است، باید کاری کند که فراوری در کشور پا بگیرد نه اینکه بدتر محدودیت ایجاد کند. تجربه سایر کشورهای دیگر و حمایت دولت آنها از فعالان مالی الگوهای خوبی برای پیاده سازی بعضی اصول است؛ ضمن اینکه خود دولت ما هم با یاری فعالان بخش خصوصی و صاحب نظران مالی می تواند اقداماتی را انجام دهد که برای دیگر کشورها الگو گردد.

حسینی بر اهمیت مشورت دولت با بخش خصوصی تاکید و توضیح داد: تجربه نشان داده است که پیشنهادهای بخش خصوصی منجر به اخذ تصمیمات و اقداماتی کم هزینه برای دولت در عمل می گردد. به نظر من در سالی که جهش فراوری مورد نظر است دولت باید بیش از هر زمان دیگری خود را ملزم به همراهی با بخش خصوصی کند و از نظرات فعالان بخش خصوصی یاری گیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3940

به "مشورت دولت با بخش خصوصی، از مهم ترین الزامات تحقق جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشورت دولت با بخش خصوصی، از مهم ترین الزامات تحقق جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید