معرفی هواپیمایی وارش، تازه تاسیس ترین ایرلاین ایرانی

به گزارش یومی بلاگ، وارِش کلمه ای در گویش مازنی به معنای باران است و این کلمه امروزه، معنای دیگری هم پیدا کرده است. شرکت هواپیمایی وارش ایر در استان مازندران، به تازگی آغاز به فعالیت کرده است. در مقاله ای جداگانه تمام ایرلاین های ایران را به شما معرفی کردیم اما ایرلاینی جدید و تازه تاسیس توجه ما را جلب کرد. شرکت هواپیمایی وارش که تنها یک سال است که از فعالیتش می گذرد و در این زمان اندک، توانسته صندلی خوبی پیدا کند. نام این ایرلاین از یک کلمه مازنی و شمالی گرفته و وارش نامگذاری شده است.

معرفی هواپیمایی وارش، تازه تاسیس ترین ایرلاین ایرانی

در مقاله پیش رو به معرفی این شرکت و جهت پروازی آن می پردازیم. با مدل هواپیماها و حتی قیمت پروازهای ایرلاین وارش ایر آشنا خواهید شد.

اطلاعات کلی راجع به شرکت جوان وارش ایر

در سال 1396 بود که زمزمه های تاسیس ایرلاینی با پایگاه مازندران و شهر ساری شنیده شد. در نهایت یک سال بعد، هواپیمایی وارش با هدف ایمنی و کیفیت در پرواز فعالیت خود را شروع کرد. رئیس هیات مدیره شرکت هواپیمایی وارش محسن حدادیان است. شعار شرکت هواپیمایی وارش هنگامی که وارد سایت این ایرلاین می شوید، چنین جمله ای است:

با شکوه نام ایران

در طلوع آرامش

بر فراز آسمان ها

مى درخشد

نام وارش

از آنجایی که بیش از 12 میلیون مسافر تنها در تابستان شمال کشور را مقصد سفرهای خود قرار می دهند، وجود چنین ایرلاینی ضرورت پیدا می کرد. برای آشنایی با دیگر ایرلاین های ایرانی، مقاله شرکت های هواپیمایی ایران را در مجله گردشگری خبرنگاران بخوانید.

نحوه شکل گیری هواپیمایی وارش

پایگاه اصلی شرکت هواپیمایی وارش در ساری توانست تشکیل گردد. این ایرلاین تازه تاسیس در خرداد سال 1397 در فرودگاه دشت ناز فعالیت خود را برای اولین بار شروع کرد. با این حال اولین پرواز ایرلاین وارش در 17 مهر همان سال انجام شد. پروازی که از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه دشت ناز ساری با هواپیمای بوئینگ 737 انجام شد. جهتهای پروازی بعد از ساری به مشهد انجام گرفت که شروع نماینده فعالیت رسمی این شرکت سهامی خاص شد.

قوانین شرکت هواپیمایی وارش

کلیه پروازهای این ایرلاین جوان در کلاس پروازی اکونومی انجام می شوند. میزان بار مجاز برای پروازهای داخلی آن نیز 20 کیلوگرم برای هر مسافر است. در حدود 20 جهت پروازی درون ایران، با هواپیمایی وارش و موضوع شمال کشور، به راحتی می توانید خود را به شمال کشور برسانید.

قوانین استرداد بلیط به این توضیح است که می توانید با کسر تنها 10 درصد قیمت، هزینه را دریافت کنید. تنها بایستی تا ساعت 12 ظهر 3 روز قبل از زمان پرواز، برای استرداد بلیط اقدام کنید. از این زمان تا 2 ساعت قبل از پرواز اگر اقدام به پس دادن بلیط نمایید، 30 درصد مبلغ کل جریمه می شوید. اگر هم بلیط هواپیمای خود را تا زمان پرواز و No Show استرداد نزده اید و در این هنگام درخواست دهید، تا 50 درصد هزینه را دریافت خواهید نمود.

جهتهای پروازی شرکت هواپیمایی وارش

بیشتر پروازهای این ایرلاین برای پایتخت استان ها و در حدود 20 جهت انجام می گردد. سه فرودگاه و پایگاه اصلی آن، در شهرهای نوشهر، ساری و رامسر قرار گرفته اند. جهتهای پرواز هواپیماهای وارش را در جدول زیر خواهید خواند. اگر مسافر هر یک از این جهتها هستید، می توانید برای خرید بلیط هواپیما به سراغ این ایرلاین بروید. پروازهای شرکت هواپیمایی وارش را در سایت خبرنگاران هم خواهید یافت.

اولین پرواز بین المللی هواپیمایی وارش از مشهد به پایتخت تاجیکستان یعنی شهر دوشنبه و با 90 مسافر انجام گرفت. این پرواز در 16 خرداد سال 1398 بود.

ناوگان پروازی وارش ایر مازندران

در این ناوگان هواپیماهای بوئینگ فعالیت جابه جایی مسافران را انجام می دهند. در ابتدا 5 فروند هواپیما بوئینگ دارد که سه فروند بوئینگ مدل B737-300 و یک فروند هم بوئینگ مدل B737-500 است. میانگین سنی هر چهار هواپیما به 20 سال می رسد. قبل از آن، تمام این هواپیماها متعلق به شرکتی اوکراینی بود و حتی گاهی توسط هواپیمایی آتا اجاره شده بود. در سال های آینده همچنان به ناوگان هواپیمایی این ایرلاین افزوده خواهد شد.

هواپیمایی سری 500 آن با ظرفیت مسافر 126 تا 132 نفر هم اکنون 3 فروند هستند. دو هواپیمای این مدل از شرکت هواپیمایی آتا خریداری شد و یک هواپیما هم از کیش ایر وارد این شرکت هواپیمایی جوان شده است.

این شرکت هواپیمایی پس از بارها پرواز، ایمنی و کیفیت خود را به مسافران نشان داده است. بلیط شرکت هواپیمایی وارش ایر در سایت خبرنگاران قابل خرید هستند و سفر به شمال ایران را در زمانی اندک ممکن نموده اند. تجربیات خود را از برخورد مهمانداران یا خدمات پروازی این ایرلاین در کامنت ها بنویسید تا دیگر خوانندگان هم از آن ها استفاده نمایند.

سوالات متداول

شرکت هواپیمایی وارش در چه سالی تاسیس شد؟

این شرکت در خرداد سال 1397 تاسیس شد و اولین پرواز خود را مهر همان سال انجام داد.

آیا ایرلاین وارش پرواز خارجی هم دارد؟

بله. شرکت هواپیمایی وارش ایر پرواز بین المللی در جهت مشهد به دوشنبه تاجیکستان را انجام می دهد.

پایگاه شرکت هواپیمایی وارش کدام فرودگاه است؟

فرودگاه دشت ناز ساری پایگاه اصلی این ایرلاین است و دو شهر نوشهر و رامسر هم پایگاه دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1158

به "معرفی هواپیمایی وارش، تازه تاسیس ترین ایرلاین ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هواپیمایی وارش، تازه تاسیس ترین ایرلاین ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید