معمار برگزیت نسبت به دوام آن هشدار داد

به گزارش یومی بلاگ، مذاکره کننده ارشد برگزیت پس از سفری دو روزه به ایرلند شمالی هشدار داد که این توافق به کسب وکارهای این منطقه آسیب زده و ممکن است دوامی نداشته باشد.

معمار برگزیت نسبت به دوام آن هشدار داد

روزنامه ایندیپندنت امروز(چهارشنبه) نوشت: لرد فراست که به تازگی به ایرلند شمالی سفر کرده و با کسب وکارها و صاحبان حرف و مشاغل این منطقه دیدار کرده است هشدار داد که باید هر چه زودتر راه حلی برای این مسئله پیدا شود وگرنه صلح میان جمهوری خواهان و سلطنت طلبان ایرلند شمالی نیز به خطر خواهد افتاد.

از ژانویه گذشته(دی1399) که انگلیس به عضویت در اتحادیه اروپا خاتمه داد گروه های وفادار به این کشور در ایرلند شمالی بارها به موانع وارد کردن کالا از انگلیس اعتراض کرده و این توافق را در تناقض با پیمان جمعه نیک دانستند.

در هفته های گذشته معترضان از هر دو گروه حامی استقلال ایرلند و طرفدار انگلیس، بلفاست را صحنه تظاهرات اعتراضی کرده و با یکدیگر درگیر شده اند.

در این درگیری ها چندین پلیس زخمی شده و برخی اموال عمومی مانند اتوبوس و خودروهای شخصی سرقت و آتش زده شده است. گزارش ها حاکی است که بیشتر معترضان را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.

با تداوم ناآرامی ها در ایرلند شمالی و افزایش نگرانی ها درباره ظهور دوباره درگیری های فرقه ای و خشونت میان ملی گرایان کاتولیک حامی استقلال ایرلند و پروتستان های حامی انگلیس، سروزیر ایرلند شمالی نیز اعلام کرد که از مقام خود استعفا می دهد.

آرلین فاستر گفته که 28 مه (7 خرداد) از رهبری حزب و یک ماه بعد کرسی دولت محلی را واگذار می کند.

وی در این بیانیه ابراز امیدواری کرد که رهبر جدید دولت بتواند از پس چالش های پیش رو از جمله ناآرامی های فرقه ای و همه گیری کرونا برآید.

انگلیس پس از 47 سال عضویت، 12 دیماه 1399 به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7428

به "معمار برگزیت نسبت به دوام آن هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمار برگزیت نسبت به دوام آن هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید