مکانیزم نگهدارنده و رهایش چاقوی حرارتی ثبت اختراع شد

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، مکانیزم نگهدارنده و رهایش چاقوی حرارتی پژوهشگران پژوهشکده رانشگرهای فضایی، به عنوان طرح اختراعی در مرکز مالکیت فکری و اداره ثبت اختراعات ثبت شد و اعتبارسنجی این اختراع توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به تایید رسید.

مکانیزم نگهدارنده و رهایش چاقوی حرارتی ثبت اختراع شد

حسن رضایی حقیقت، ر ئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در مورد اهمیت این مکانیزم گفت: هر ماهواره شامل مکانیزم هایی است که عملنمودهای مورد احتیاج ماموریت ماهواره را انجام می دهند. مکانیزم چاقوی حرارتی به طور گسترده در ماهواره های مختلف به منظور نگهداری و رهایش تجهیزات نصب شده از قبیل آرایه های خورشیدی، آنتن و... به کار می رود.

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، گفت: مکانیزم نگهدارنده و رهایش غیر انفجاری چاقوی حرارتی در مقایسه با مکانیزم های انفجاری به مشکل ناشی از شوک غلبه نموده و با وجود جرم کم، از استحکام بالایی در برابر بارهای مکانیکی برخوردار بوده و قابلیت اجرای چندین بار آزمون عملکردی قبل از پرتاب را دارد.

وی اضافه کرد: این مکانیزم، از محدوده دمای عملکردی وسیعی برخوردار است و به دلیل داشتن سیستم رهایش افزونه، قابلیت اطمینان بالایی دارد. افزون بر این ، مکانیزم چاقوی حرارتی به ارتعاشات به وجود آمده حین پرتاب حساس نبوده و خطر باز شدن ناخواسته آن وجود ندارد.

رضایی حقیقت در مورد موارد بهبود یافته در مقایسه با نمونه های خارجی، به مواردی همچون افزایش 15 درصدی محدوده دمایی عملکردی مکانیزم، کاهش 40 درصدی زمان رهایش و کاهش 5 درصدی جرم و ابعاد مکانیزم اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1536

به "مکانیزم نگهدارنده و رهایش چاقوی حرارتی ثبت اختراع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکانیزم نگهدارنده و رهایش چاقوی حرارتی ثبت اختراع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید