نحوه برخورد با تحقیر و تمسخر دیگران

به گزارش یومی بلاگ، بسیاری از ما با افرادی رو به رو شده ایم که جز تمسخر و تحقیر هیچ رفتار خوبی در آن ها مشاهده نکرده ایم.

نحوه برخورد با تحقیر و تمسخر دیگران

به گزارش خبرنگار بسیاری از ما با افرادی رو به رو شده ایم که جز تمسخر و تحقیر هیچ صفات خوبی در آن ها دریافت نکره ایم. بعضی افراد نمی دانند که چگونه می توانند با این اشخاص رو به رو شده و به خوبی از پس آن در بیایند. همین امر موجب می گردد که افراد نسبت به این جور رفتار ها سریعا می شنمایند و تاثیرات بدی بر روحیات آن ها می گذارد.

واکنش نشان دادن در مقابل افرادی که تحقیر و خوار می نمایند و ارزش هـایتـان را زیر سوال می برند، قدری سخت و دردناک است. گاهی اوقات زخم هایی که اینگونه افراد وارد می نمایند، ممکن است تا ابد باقی بمانند.

باید توجه داشته باشید که افرادی که تمسخر می نمایند و قصد آسیب رساندن دارند، در درجه اول باید خودشان را بیازارند تا بتوانند دیگران را آزرده دل نمایند.

باید بدانید که یک انسان کامروا، پیروز و با اعتماد به نفس هیچ نیازی به تحقیر دیگران ندارد. شاید این افراد از دیگران انتقاد های سازنده ای نمایند، اما هیچ گاه آن ها را تحقیر نمی نمایند.

بعضی از افراد به طور کلی نظر منفی نسبت به دیگران دارند. به دلیل کمبود هایی که احساس می نمایند دوست دارند خودشان را قدرتمند تر از سایرین جلوه بدهند تا به این طریق بر تزلزل شخصیتی خود غلبه نمایند.

افرادی که به شدت تحقیر می نمایند با این کار فقط ناراحتی، عدم پیروزیت و بی هدفی خود را در زندگی به نمایش می گذارند. دانستن این مطلب یاری می نماید که راحت تر بتوانید در کنار آن ها به زندگی عادی خود ادامه دهید و حرف هایشان را نشنیده بگیرید. اگر بدانید که مشکل از طرف مقابل است نه شما، می توانید منطقی با مسائل برخورد کنید و از حرف ها و کنایه های آن ها آزرده نشوید.

شاید فردی که دارای چنین خصوصیاتی است یکی از نزدیکان باشد و برایتان سخت باشد که بخواهید از نظر عاطفی خودتان را از او جدا کنید. هیچ نیازی به این کار نیست، فقط سعی کنید در بحث هایی که او راه می اندازد، شرکت ننموده و خودتان را کنار بکشید. قصد او این است که کاری کند تا افراد احساس بدی نسبت به خودشان پیدا نمایند. زمانی که احساس می کنید فردی با حالت تهاجمی برخورد می نماید می توانید بگویید: ازت سپاسگزارم، اما فکر می کنم بهتر است توصیه هایت را برای خودت نگه داری و یا خیلی سخاوتمندی، ولی من نیازی به گفته های تو ندارم.

همه این مسائل به دلیل خشم و نفرتی که در آن ها وجود دارد، درست می گردد و مجبور نیستید که بار مسئولیت زندگی آن ها را به دوش بکشید. اگر به توصیه های آن ها گوش کنید، با این کار خشم و عصبانیت آن ها را به به درون خود راه داده اید. به خودتان اجازه انجام چنین کاری را ندهید.

یکی دیگر از واکنش های مناسبی که در مقابل این افراد می توانید از خود بروز دهید این است که به آن ها بگویید: از پیشنهادت سپاسگزارم و بعد هم به ادامه کار خود بپردازید. با بیان این عبارت در حقیقت به بحث انتها خواهید داد. آن ها منتظر هستند که شما از خود عکس العمل نشان دهید و زمانی که این کار را انجام نمی دهید، دیگر چیزی برای گفتن نخواهند داشت.

دیگران تا زمانی که به آن ها اجازه داده نگردد، نمی توانند کسی را آزار دهند. در بعضی مواقع بهتر است نگاهی به طرز برخورد خود با طرف مقابل داشته باشید و ببینید چه کاری انجام داده اید که او به خودش اجازه داده تا یک چنین رفتارهایی داشته باشد.اگر به فکر تلافی کردن باشید، خودتان را بی ارزش می کنید. باید خیلی رو راست به او بگویید که رفتارش آزرده دهنده است. البته باید این کار را در نهایت آرامش انجام دهید.

اگر چنین بحثی در محیط کار پیش آمد، می توانید ادامه بحث را به زمان دیگری موکول کنید. با این کار، آن ها را متوجه می کنید که هم از نظرشان خوشتان نیامده و هم کاملاً حرفه ای با آن ها برخورد نموده اید.

گاهی اوقات نظر دیگران به این دلیل آزرده خاطر است که از آن ها انتظار تایید 100% داشته اید، اما نظر آن ها بر خلاف انتظار رویت می گردد. شاید پیشنهاد آن ها زیاد هم بد نباشد، اما در نظر بد جلوه خواهد نمود.

زمانی که صبر می کنید و به پیام هایی که به طور روزانه دریافت می کنید می اندیشید، به این نتیجه می رسید که خیلی بیشتر از آن چیزی که تصور می نموده اید در معرض انتقاد و اهانت قرار گرفته اید. دلیلش هم این است که جهان پر است از انسان هایی که قصد تحقیر دیگران را دارند. هر جایی که می روید، به هر کجا که نگاه می کنید، هر چیزی که در روزنامه می خوانید و یا در تلویزیون تماشا نموده و حتی تبلیغاتی که مشاهده می کنید، همه و همه قصد دارند به شما بگویند که تا زمانیکه از محصولات آن ها استفاده نکنید، طرز خاصی لباس نپوشید، مطالعات خاصی نداشته باشید، طرز خاصی راه نروید، به اندازه کافی خوب نیستید. آن ها به طور ماهرانه ای عزت نفس و ارزش شخصی را زیر سؤال می برند.

هیچ کس دوست ندارد مورد انتقاد قرار بگیرد؛ به همین دلیل اگر می خواهید سالم زندگی کنید و از عزت نفس برخوردار باشید، باید این پیام های منفی که از سایرین در خصوص شخصیتتان می شنوید را نادیده بگیرید. با تحقیر کردن متقابل، کارشان را تلافی نکنید. ممکن است برداشتی که از نظریات آن ها می کنید کاملاً نادرست باشد و آن ها واقعاً از گفته های خود قصد و منظوری داشته باشند. تنها به دلیل اعتقادات و باور های ذهنی نمی توانید دیگران را متهم کنید. گاهی اوقات بعضی از توهین ها و تحقیر ها هستند که برخورد با آن ها صورت مناسبی ندارد، اما اگر بتوانید از آن ها به نفع خود بهره ببرید، بهترین کار را انجام داده اید.

رژیم غذایی متنوع و صحیح برای دوران کرونایی

مصرف زیاد نمک باعث چه بیماری هایی می گردد؟

توصیه های یونیسف برای رژیم غذایی سالم در دوران کرونا

دیابتی ها خطر ویروس کرونا را جدی بگیرند

10 نکته تغذیه ای برای بهبود یافتگان کرونا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3869

به "نحوه برخورد با تحقیر و تمسخر دیگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه برخورد با تحقیر و تمسخر دیگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید