تغذیه مناسب قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا

به گزارش یومی بلاگ، یک متخصص تغذیه گفت: تغذیه مناسب قبل و بعد از واکسیناسیون برای تقویت سیستم ایمنی بدن و اثر بخشی بیشتر آن نقش بسزایی دارد.

تغذیه مناسب قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا

به گزارش خبرنگاران، کوروش صمدپور، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، اظهار کرد: با توجه به تنوع واکسن ها توصیه می گردد که هر واکسنی که مجوز های وزارت بهداشت را دارد، تزریق گردد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: هر نوع واکسن علائمی مانند درد محل تزریق یا تب و درد عضلات را به همراه دارد، واکسن کرونا هم از این قاعده مستثنی نیست و افراد نباید نگران باشند، زیرا معنی این علائم این است که سیستم ایمنی بدن فعال است و واکسن دارد عملکردش را به درستی انجام می دهد. باید توجه داشت که این علائم در هر فرد، فرق دارد و در صورت شدید شدنش می توان از مسکن های ساده برای بهبودی سریعتر استفاده کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به آغاز واکسیناسیون، تغذیه مناسب در این دوران برای تقویت سیستم ایمنی و اثر بخشی بیشتر آن نقش بسزایی دارد. ابتدا سعی کنید شب قبل از واکسیناسیون خواب خوبی داشته باشید. زیرا خواب خوب باعث می گردد که سیستم ایمنی آماده تر باشد.

صمدپور اعلام کرد: سوالی که برای افراد ایجاد می گردد این است که قبل از واکسن زدن مجاز به مصرف صبحانه هستند یا باید ناشتا باشند. توصیه ما این است که افراد حتما قبل از تزریق واکسن صبحانه کامل نوش جان نمایند و ناشتا به تزریق نروند، زیرا ممکن است نخوردن صبحانه و تزریق واکسن منجر به افت فشار فرد گردد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: توصیه می گردد پس از دریافت واکسن، مصرف غذا های آماده و فرآوری شده به حداقل برسد زیرا هر چه آنتی اکسیدان بیشتری مصرف گردد و فرد منابع غنی ویتامین C بیشتری دریافت کند برای او بهتر است و باعث اثربخشی هر چه بیشتر واکسن می گردد؛ بنابراین توصیه ما این است که افراد از میوه هایی با رنگ های مختلف استفاده نمایند. مصرف میوه های رنگارنگ و متنوع فصل تابستان باعث می گردد که فرد احتیاجی به مصرف مکمل نداشته باشد و ویتامین C و آنتی اکسیدان مورد احتیاج بدنش تامین گردد.

وی گفت: هیدراته بودن یا دریافت آب کافی، مورد دیگری است که باید بر آن تاکید نمود. توصیه می گردد قبل و بعد از واکسیناسیون، حتما افراد از آبی کافی استفاده نمایند.

صمدپور اضافه کرد: بعلاوه مصرف غذا های مقوی و سرشار از پروتئین مانند مرغ، تخم مرغ و حبوبات همراه با سبزیجات و استفاده از روغن های سالم به ویژه روغن زیتون، می تواند یاری نماینده باشد.

وی توضیح داد: مصرف سوپ مرغ یا عدسی ساده با چاشنی روغن زیتون منجر به افزایش عملکرد و اثربخشی واکسن می گردد.

صمدپور اعلام کرد: حتی الامکان از روغن های ذرت و سویا که معمولا در کارخانه ها فراوری می شوند و به خودی خود منجر به التهاب می شوند، کمتر بهره ببرید و در عوض از روغن های زیتون و آجیل ها و به ویژه گردو برای جایگزین کردن این روغن ها، مصرف کنید.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: به طور کلی مصرف غذا های ضدالتهاب در روز های قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا توصیه می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7751

به "تغذیه مناسب قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه مناسب قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید