نقش کار گروهی در رشد سازمان ها

به گزارش یومی بلاگ، تاثیر کار گروهی در شرکت ها

فعالیت تیمی به مدیران کسب وکار اجازه می دهد تا بهترین استعدادهای کارکنان خود را شناسایی و آشکار کرده و بهترین نتایج ممکن را از طریق کار مشارکتی محقق کنند. فعالیت تیمی منجر به ایجاد روابط نو میان افراد در محل کار می شود و مدیران را در کشف قابلیت ها و مهارت هایی که پیش از این به واسطه انجام وظایف شغلی و در قالب شرح شغل مشاهده نمی شد، کمک می کند. تحقیقات بسکمک اثرات تیم سازی و فعالیت های خاص برنامه ریزی شده برای تیم ها را در ارتقای رفاه، بهره وری و روحیه کارمندان و موفقیت در کسب و کار به اثبات رسانده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر با این موضوع آشنا شویم.

نقش کار گروهی در رشد سازمان ها

بهینه سازی قابلیت های فردی

فعالیت گروهی شامل کوتاه مدت و در قالب فعالیت های شغلی گروهی یا مشارکت هایی با مدت زمان طولانی تر پرسنل در محل کار آن ها را به همکاری با افرادی مجبور می کند که هرگز فرصت همکاری با آن ها را در محل کار نداشته اند. اگر از اعضای گروه درخواست انجام فعالیتی را کنید که هیچ گونه تجربه ای در خصوص انجام آن ندارند، امکان فعالیت در فضایی برابر را برای تمامی اعضا فراهم کرده اید که در پی آن افراد به یافتن راه هایی برای حل مشکل مجبور می شوند.

ارتقای بهره وری

کارمندان با یادگیری تلفیقی قابلیت های فردی و شغلی برای بالا بردن مشارکت به جای رقابت، بیشتر از همیشه به انجام پیروز و تاثیرگذار فعالیت های شغلی در محل کار قادر می شوند. در حالی که بارها به اثبات رسده است که داشتن تیمی با اعضای با انگیزه بالا، عملکرد بهتر و نتایج قابل قبول تری را نسبت به فعالیت های فردی در پی دارد. در این صورت فعالیت های شغلی در مدت زمان کمتری اجرا شده و اعضای تیم از مزایای مهارت های مختلف هر یک از اعضا بهره مند می شوند.

ترویج خلاقیت

وقتی اعضای تیم خود را به فضای خارج از محل کار مانند ساحل یا پارک می برید و آنها را در معرض فعالیت های گروهی قرار می دهید که آن را در حالت عادی انجام نمی دادند، آنان را به انجام کاری مجبور می کنید که خارج از حوزه فعالیت آن ها است. از آن ها می خواهید بالاتر از تفکری فکر کنند که قبلا به آن عادت داشته اند و از تصورات خود برای پیدا کردن راه حل های نو استفاده کنند که در رسیدن به اهداف تیم تاثیرگذار هستند.

انگیزه در افراد

وقتی افراد در فعالیت های تیمی درگیر می شوند اعتماد بیشتری به مهارت های خود پیدا می کنند و به این ترتیب به فعالیت های چالشی تمایل پیدا می کنند که برای انجام آن پشتکار زیادی دارند. علاوه بر این ایجاد اعتماد به همه اعضای تیم و فعالیت آنان از جمله نتایج کار گروهی است. وجود فعالیت تیمی و گروهی در سازمان به نیروی انگیزشی قدرتمندی برای انجام وظایف کاری است، چرا که نشان از آن دارد بخشی از تعهدات سازمان است.

ایجاد مهارت های حل مشکل

در نظر گرفتن فعالیت ها و وظایفی برای اعضای تیم کارکنان را در توسعه مهارت های حل مشکل کمک می کند و بدیهی است منتقل کردن این مهارت ها به محل کار بسیار راحت است. اعضای تیم در کنار هم به شناسایی مشکل می پردازند و در پی ارائه راه حل های جایگزین هستند و مزایا و معایب هر روش را مورد سنجش قرار می دهند. در اقدام بعدی یکی از راه حل ها یا ترکیبی از بهترین راه حل ها انتخاب شده و در راستای رسیدن به هدف تیم به کار گرفته می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 11004

به "نقش کار گروهی در رشد سازمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش کار گروهی در رشد سازمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید