تور چین ارزان: نگرانی بایدن از افزایش رزمایش های نظامی چین در اطراف تایوان

به گزارش یومی بلاگ، چین اعلام نموده قرار است رزمایش های نظامی جدیدی را در اطراف تایوان در آینده برگزار کند، خبری که به شدت رییس جمهور آمریکا را نگران نموده است.

تور چین ارزان: نگرانی بایدن از افزایش رزمایش های نظامی چین در اطراف تایوان

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

یک روز پس از انتها برنامه ریزی شده بزرگترین رزمایش نظامی چین در اعتراض به سفر نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پکن از برگزاری رزمایش های نظامی نو در اطراف این جزیره در روز های آینده خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پس از اعلام این خبر از سوی دولت چین اعلام نگرانی شدید واشنگتن در این خصوص را اظهار کرد.

فرماندهی شرق ارتش چین در بیانیه ای اعلام نموده که قرار است تمرینات مشترکی را با تمرکز بر عملیات ضد زیردریایی و حمله دریایی انجام دهد. پس از اعلام این خبر بعضی از تحلیلگران امنیتی و نظامی از ادامه فشار های سیاسی بر تایوان از سوی دولت چین اظهار نگرانی نموده اند.

مقامات تایوان پس از اعلام این خبر به برگزاری رزمایش نو از سوی دولت چین واکنش نشان دادند و بیان کردند که پکن در حال ایجاد تنش در منطقه است و از دولت چین خواست تا اقدامات نظامی خود را متوقف و از منطقه عقب نشینی کند.

وزارت خارجه تایوان در بیانیه ای در این باره بیان کرد: در مواجهه با ارعاب نظامی ایجاد شده به وسیله چین، تایوان نه ترسی خواهد داشت و نه از مواضع خود عقب نشینی خواهد نمود بلکه در عوض از حاکمیت، امنیت ملی و دموکراسی دفاع خواهد نمود.

بایدن نیز در نخستین اظهارنظر رسمی خود پس از سفر نانسی پلوسی به منطقه گفت که نگران اقدامات چین در منطقه است. رییس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من نگران اقدامات چین هستم، ولی بعید می دانم آن ها بتوانند کاری بیش از این انجام دهند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید هم به نوبه خود این رزمایش های نظامی از سوی دولت چین را محکوم کرد. وی در این باره گفت: ما رزمایش های نظامی چین را که اخیراً تشدید شده است محکوم می کنیم. این اقدامات تحریک آمیز و غیرمسئولانه هستند و احتمال هر گونه خطر و اشتباه محاسباتی در منطقه را افزایش می دهند.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10763

به "تور چین ارزان: نگرانی بایدن از افزایش رزمایش های نظامی چین در اطراف تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: نگرانی بایدن از افزایش رزمایش های نظامی چین در اطراف تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید