وزارت دفاع چین اقدام آمریکا در فروش تسلیحات نظامی به تایوان را محکوم کرد

به گزارش یومی بلاگ، وزارت دفاع چین ضمن محکومیت شدید اقدام واشنگتن در فروش سلاح به تایوان، وعده داد که جلوی هر گونه نفوذ خارجی در امور داخلی پکن را بگیرد.

وزارت دفاع چین اقدام آمریکا در فروش تسلیحات نظامی به تایوان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع چین اقدام اخیر آمریکا در فروش تسلیحات به ارزش میلیون ها دلار به تایوان را به شدت محکوم و از آن به عنوان دخالت فاحش در امور داخلی چین یاد کرد.

وزارتخانه مذکور همچنین وعده داد جلوی هرگونه نفوذ خارجی را بگیرد.

روز گذشته نیز ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده بود که آمریکا باید قرارداد 100 میلیون دلاری فروش تسلیحات به تایوان را لغو کند.

وی در این باره گفته بود که چین شدیداً به این اقدام اعتراض و آن را محکوم می کند و در ادامه افزوده بود که پکن اقدامات لازم برای محافظت از حق حاکمیتی خود را اتخاذ خواهد کرد.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با فروش 100 میلیون دلاری تجهیزات و تسلیحات به تایوان با هدف تقویت سیستم های دفاع موشکی این جزیره موافقت کرده است.

آمریکا همزمان با رویکرد دوگانه اش در این زمینه در ظاهر و به کلام گفته است که به اصل مذکور پایبند است، اما در عمل از طریق چنین اقداماتی سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در این جزیره را دارد.

آمریکا و متحدانش در راستای سیاست ایندوپاسیفیک سعی دارند تا با به کاری گیری سیاست های تفرقه انگیزانه و همچنین با حمایت از جدایی طلبان منطقه ها مختلف در چین از جمله تایوان، هنگ کنگ و تبت، قدرت روزافزون پکن را مهار نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9815

به "وزارت دفاع چین اقدام آمریکا در فروش تسلیحات نظامی به تایوان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع چین اقدام آمریکا در فروش تسلیحات نظامی به تایوان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید