نیسان، انتها عمر خودروهای بنزینی را گفت ، عکس

به گزارش یومی بلاگ، در شرایطی که تویوتا، مزدا و سوبارو اعلام نموده اند که برای توسعه نسل بعدی موتورهای درون سوز با یکدیگر همکاری می نمایند. یکی از معروف ترین خودروسازان ژاپنی با تصمیم به توقف سرمایه گذاری در سوزاندن بنزین و گازوئیل، رویکرد کاملاً متفاوتی در پیش گرفته است.

نیسان، انتها عمر خودروهای بنزینی را گفت ، عکس

امیرمسعود عابدین- نیسان، غول خودروسازی ژاپن گفت که سرمایه گذاری برای فناوری تازه موتورهای درون سوز بنزینی تقریباً به سرانجام رسیده و گذار از خودروهای معمولی به مدل های تمام الکتریکی را به وسیله فناوری e-Power نیسان انجام می دهد. این فناوری،مجموعه هیبریدی غیرمتعارفی است که در آن، موتور احتراقی به عنوان ژنراتور برای شارژ باتری عمل می نماید و چرخ ها را مستقیما به حرکت درنمی آورد.

نیسان می خواهد برای بهینه کردن مصرف سوخت در این خودروهای هیبریدی، بازده حرارتی موتور درون سوز (احتراقی) را تا 50 درصد افزایش دهد. این خودروساز چندین سال است که روی این فناوری کار می نماید و در اوایل سال 2021 گفت که نمونه اولیه e-Power در طول آزمایش ها به موفقیت دست یافته است.

تویوتا، مزدا و سوبارو بر این باورند که با تغییر موتورهای درون سوز (احتراق داخلی) می توان آن ها را با سوخت های تقریباً بی کربن نجات داد. هوندا نیز از سال 2040 می خواهد در تمام بازارهای اصلی (ازجمله آمریکای شمالی) به برندی صرفاً الکتریکی تبدیل گردد.

منبع: Motor1

54322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 خرداد 1403 بروزرسانی: 16 خرداد 1403 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 14040

به "نیسان، انتها عمر خودروهای بنزینی را گفت ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان، انتها عمر خودروهای بنزینی را گفت ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید