هزینه سفر به ماکو چقدر است؟

به گزارش یومی بلاگ، شهر ماکو به دلیل برخورداری از بازارچه های مرزی، نه تنها مقصد خوبی برای سفر بوده، بلکه هزینه سفر به آن نیز بسیار به صرفه است.

هزینه سفر به ماکو چقدر است؟

ماکو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که به دلیل نزدیک بودن به مرز ایران و ترکیه، نه تنها دارای بازارچه های مرزی بوده، بلکه به دلیل داشتن آثار تاریخی، از جمله منطقه ها گردشگری ایران به شمار می رود.. هزینه سفر به این شهر با توجه به قیمت هتل، رستوران، حمل و نقل و دیدنی ها، بسیار ارزان بوده و می توان با بودجه ای بسیار کم، سفری خاطره انگیز به این شهر را تجربه کرد. همچنین، با توجه به قیمت تورهای تبریز، شما می توانید سفری به صرفه به غرب کشور داشته باشید.

هزینه سفر به ماکو

مسافت بین تهران تا شهر ماکو، 874 کیلومتر است که اگر شما بخواهید این راستا را با خودروی شخصی خود طی کنید، حدود 10 ساعت سفر جاده ای بدون توقف خواهید داشت. هزینه بنزین برای این سفر، با توجه نوع خودروی شما، مصرف بنزین و روشن بودن کولر، حدود 110 هزار تومان خواهد بود.

اگر تمایل داشته باشید تا این راستا را به وسیله اتوبوس طی کنید، هزینه بلیط اتوبوس شما حدود 70 هزار تومان خواهد بود. این هزینه، برای شرکت های مختلف اتوبوسرانی و انواع اتوبوس ها متفاوت بوده و در برخی موارد کمتر است.

برای سفر به ماکو به وسیله قطار، راستا مستقیم وجود ندارد، و از آنجا که ایستگاه های قطار موجود در غرب کشور بسیار از ماکو دور هستند، استفاده از راستا دو سفره (قطار به اضافه وسیله نقلیه دیگر) نیز در مورد این شهر توصیه نمی شود.

قیمت بلیط هواپیما از تهران به ماکو حدود 270 هزار تومان تا 290 هزار تومان است، و سفری راحت و سریع را برای شما به ارمغان می آورد.

میانه هزینه اقامت در ماکو

هزینه اقامت در هتل دو ستاره شهر ماکو، به ازای یک شب برای دو نفر حدود 160 هزار است. متاسفانه در شهر ماکو، شما گزینه های زیادی برای اقامت در مکان های مختلف نخواهید داشت.

میانه هزینه خورد و خوراک در ماکو

در شهر ماکو شما می توانید از انواع غذاهای سنتی و فست فود بهره مند شوید. شما می توانید برای هر وعده غذا در شهر ماکو، بین 15 تا 25 هزار تومان، بسته به نوع غذایی که سفارش می دهید، را در نظر بگیرید. این مقدار با هزینه پیش غذا و نوشیدنی و دسر نیز افزایش خواهد یافت.

هزینه حمل و نقل در ماکو

در شهر ماکو، شما می توانید برای راستاهای کوتاه حدود 1000 تومان، و برای راستاهای طولانی تر حدود 2 یا 3 هزار تومان به ازای هر نفر را در نظر بگیرید. این مقدار با استفاده از اتوبوس های درون شهری کاهش خواهد یافت.

هزینه بازدید از دیدنی های ماکو

در شهر ماکو دیدنی های فراوانی وجود دارد که بسیاری از آن ها را می توان به صورت رایگان بازدید کرد. بازار بزرگ مرزی منطقه آزاد ماکو، دخمه سنگی فرهاد، تالاب بورآلان، قره کلیسا، پل قره کورپو، تالاب آق گل، کاخ موزه باغچه جوق و بسیاری از جاذبه های دیگر، از جمله دیدنی های این شهر به شمار می فرایند، شما می توانید میانه هزینه بازدید از جاذبه های این شهر را بین 10 تا 15 هزار تومان در نظر بگیرید.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در ماکو

برای گذراندن یک روز در ماکو، سفر شما در ارزان ترین حالت ممکن به وسیله اتوبوس (برای دو نفر) حدود 550 هزار تومان هزینه خواهد داشت. هزینه همین سفر به وسیله هواپیما و با مخارج بیشتر می تواند تا یک میلیون و 400 هزار تومان برای شما هزینه داشته باشد. در نظر داشته باشید، هزینه وسیله نقلیه برای رفت و برگشت دو نفر محاسبه شده است.

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در ماکو

برای گذراندن سه روز در ماکو، شما می توانید با حداقل هزینه حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان، سفری دل انگیز را تجربه کنید. با توجه به اینکه در سفر به ماکو هزینه بلیط هواپیمای شما حدود 1 میلیون تومان خواهد شد، سفر با ماشین شخصی بسیار به صرفه تر بوده و در طول یک روز، حدود 1 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. همچنین در نظر داشته باشید، در سفر به ماکو، بودجه کافی برای خرید در بازارچه مرزی باکو را در نظر گرفته باشید.

منبع عکس: گوگل مپ

منبع: کجارو / 360cities.net / fa.wikipedia.org / iranhotelonline.com / alibaba.aero / safar724.com / google.com
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9725

به "هزینه سفر به ماکو چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به ماکو چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید