هشدار هواشناسی برای 11 استان

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری های جوی برای 5 استان از وزش باد شدید تا بسیار شدید در 11 استان و احتمال وقوع طوفان شن در بعضی منطقه ها اطلاع داد.

هشدار هواشناسی برای 11 استان

به گزارش تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد طی 5 روز آینده در بیشتر منطقه ها کشور جو آرامی حاکم است. امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، بعضی منطقه ها استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا و روز آدینه در ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، تهران و البرز به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

از امروز تا آدینه در بعضی منطقه ها واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز کشور شامل استان های مرکزی، قم، جنوب تهران، سمنان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

طی 5 روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد بسیار شدید همراه با خیزش گردوخاک، گاهی طوفان شن و گردوخاک باعث کاهش کیفیت هوا و شعاع دید می گردد. امروز خلیج فارس، چهارشنبه تا آدینه شرق دریای عمان مواج و متلاطم است، بعلاوه از امروز تا آدینه دریای خزر مواج خواهد بود.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

توصیف سامانه: ناپایداری های محلی با شکل گیری ابرهای همرفتی (به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان سرانجام: پنجشنبه 1402/04/15

نوع مخاطره: رگبار، رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/04/14: اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات استان های مازندران، البرز و تهران.

پنجشنبه 1402/04/15: ارتفاعات استان های مازندران و شمال شرق تهران.

اثر مخاطره: احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال آب گرفتگی معابر محلی، لغزندگی جاده ها، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط در عبور از گردنه های کوهستانی، اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 13217

به "هشدار هواشناسی برای 11 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی برای 11 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید