وزارت علوم بیش از 100 پروژه بین المللی در حال انجام دارد

به گزارش یومی بلاگ، رئیس مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با بیان اینکه در سال 98 مرکز مطالعات 50 طرح بین المللی را حمایت نموده است، گفت: وزارت علوم در حال حاضر بیش از 100 پروژه بین المللی در حال انجام دارد.

وزارت علوم بیش از 100 پروژه بین المللی در حال انجام دارد

مسعود صدری نسب، رئیس مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: در سال 98 مرکز مطالعات 50 طرح بین المللی را حمایت نموده است.

صدری نسب با بیان اینکه طرح ها با توجه به اولویت های پژوهشی کشور در نظر گرفته می شوند، توضیح داد: اولویت های پژوهشی دستگاه های مختلف کشورهمچون وزارت علوم، وزارت صنعت معدن تجارت، سازمان محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و ... که نیازمند تجارب و دانش بین المللی هستند، به مرکز ارسال می شوند.

وی ادامه داد: اولویت های ارائه شده در کارگروه های علمی مرکز مورد آنالیز قرار می گیرند و نهایتا در شوری هماهنگی فعالیت های بین المللی مرکز مصوب می شوند. اولویت های تصویب شده در تارنمای مرکز در اختیار اعضای هیات علمی دانشگاه ها و محققین کشور قرار گرفته و محققین و اعضای هیئت علمی بر اساس اولویت های پژوهشی طرح نامه های پیشنهادی خود را به مرکز ارائه می نمایند و پس از انجام داوری طرح های منتخب مورد حمایت مادی و معنوی مرکز قرار می گیرند. حمایت ها شامل یاری هزینه انجام تحقیقات علمی و آزمایشگاهی و یاری هزینه های سفر خواهد بود.

صدری نسب با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای انجام فعالیت های بین المللی نداریم، اظهار کرد: تنها خط قرمز ما رژیم اشغالگر قدس غاصب است که به هیچ وجه با آن به انجام پروژه مشترک نخواهیم داشت.

رئیس مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از بزرگترین اهداف مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گسترش و تسهیل ارتباط علمی میان مراکز دانشگاهی و پژوهشی ایران و مراکز علمی بین المللی دنیا است، در طی 20 سال فعالیت مستمر مرکز مطالعات با بیش از 40 کشور بجز رژیم اشغالگر قدس غاصب طرح های مشترک در قالب برنامه های جندی شاپور برنامه همکاری مشترک ایران و فرانسه، ICRP برنامه همکاری مشترک ایران، برنامه پیترو دلاواله برنامه همکاری مشترک ایران و ایتالیا، برنامه حمایت از همکاری های بین المللی برای توسعه پژوهش های کاربردی ایکارد، برنامه همکاری های بین المللی برای توسعه آموزش آیسد طراحی و در حال اجراست. در حال حاضر بیش از صد پروژه بین المللی در حال اجزا داریم.

صدری نسب در خاتمه گفت: کوشش داریم در سال 99 با چند کشور دیگر تفاهم نامه همکاری به امضا برسانیم و تعدادی پروژه مشترک انجام دهیم. به عنوان مثال در سال جدید با کشور های همسو همچون ترکیه، کره، هند، چین و روسیه به انجام پروژه های مشترک خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2822

به "وزارت علوم بیش از 100 پروژه بین المللی در حال انجام دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت علوم بیش از 100 پروژه بین المللی در حال انجام دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید