پذیرش بدون کنکور دانشجوی دکترا در دانشگاه امیرکبیر، شروع ثبت نام از 15 فروردین

به گزارش یومی بلاگ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد محدودی از فارغ ­التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی ­ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال 1402-1401 بدون آزمون پذیرش خواهد نمود.

پذیرش بدون کنکور دانشجوی دکترا در دانشگاه امیرکبیر، شروع ثبت نام از 15 فروردین

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور ارتقای کیفی دوره­ های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و آیین نامه داخلی، تعداد محدودی از فارغ ­التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی ­ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال 1402-1401 بدون آزمون پذیرش می نماید.

داشتن معدل حداقل 16 در مقطع کارشناسی پیوسته و داشتن معدل حداقل 17 (بدون احتساب نمره خاتمه نامه) در مقطع کارشناسی ارشد و داشتن حداقل نمره 18 یا درجه عالی و بسیار خوب خاتمه نامه در مقطع کارشناسی ارشد از شرایط عمومی پذیرش درخواست متقاضیان است.

داوطلبان باید یک مقاله معتبر در نشریه مجله علمی پژوهشی داخلی یا خارجی پذیرفته یا مستخرج از خاتمه نامه کارشناسی ارشد داشته باشند که نام متقاضی بعد از حذف نام استاد راهنمای خاتمه نامه کارشناسی ارشد، نفر اوّل باشد یا یک ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران؛ یا رتبه اوّل تا سوّم انفرادی یا اوّل گروهی در جشنواره های علمی معتبر بین المللی یا رتبه اوّل تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور یا متقاضیانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را در دوره های روزانه و نوبت دوّم دانشگاه های دولتی گذرانده اند و دارای رتبه های اوّل، دوّم یا سوّم و یا جزو 15 درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

براساس این گزارش، برای متقاضیانی که دانشجوی یکی از دانشگاه­ های: صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، تهران، فردوسی مشهد، تبریز، علم و صنعت، تربیت مدرس، شیراز، خواجه نصیر و شهید بهشتی، اصفهان، علامّه طباطبایی بوده و واجد شرایط هستند، ضریب همترازی معدل اعمال می ­گردد.

متقاضیانی دانشگاه­ های برتر که در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ­ارشد دانشجوی یکی از دانشگاه ­های: صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، تهران، فردوسی مشهد، تبریز، علم و صنعت، تربیت مدرّس، شیراز، خواجه نصیر و شهید بهشتی، اصفهان، علامّه طباطبایی بوده و (بدون اعمال ضریب همترازی معدّل) دارای معدّل کلّ بالای 16 در مقطع کارشناسی و بعلاوه معدّل کلّ بالای 17 در مقطع کارشناسی­ ارشد هستند، می ­توانند متقاضی استفاده از این سهمیه شوند.

تا موعد ثبت­ نام در مقطع دکتری تمامی مدارک نهایی کارشناسی­ ارشد باید ارائه گردد و رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی ­ارشد باشد، داوطلبان می ­توانند حدّاکثر در دو رشته (مرتبط با رشته کارشناسی ­ارشد) درخواست بدهند ضمن اینکه دانش ­آموختگی در مقطع کارشناسی ­ارشد تا خاتمه شهریور ماه قبل از شروع دوره دکتری الزامی است.

براساس این گزارش، در این گزینش فقط پرونده فارغ ­التحصیلان کارشناسی ­ارشد که تا شهریور ماه 1401 از زمان فراغت از تحصیل آنها کمتر از دو سال گذشته باشد قابل آنالیز است، مدارک دوره ­های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، دوره ­های خودگردان سایر دانشگاه ­ها (دانشجویان و فارغ ­التحصیلان خودگردان امیرکبیر که به وسیله آزمون کارشناسی­ ارشد پذیرفته شده­ اند، می­ توانند متقاضی شوند)، دانشگاه­ های غیرانتفاعی، پیغام ­نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان­ ها، علمی کاربردی، اتباع غیر ایرانی و فارغ­ التحصیلان کارشناسی ­ارشد دانشگاه­ های خارج از ایران، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی­ ارشد برای ورودی دکتری بدون آزمون، آنالیز نخواهد شد.

تحصیل در مقطع دکتری بدون آزمون به صورت رایگان و بدون اخذ شهریه است

تحصیل در مقطع دکتری بدون آزمون به صورت رایگان و بدون اخذ شهریه است و تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرش شده در دکتری بدون آزمون بر اساس آیین­ نامه وزارت علوم مجاز نیست. لذا بعد از تأیید نهایی شرایط نهایی متقاضیان پذیرش شده امکان تغییر رشته و دانشگاه (حتی در صورت موافقت دانشگاه ­ها) میسر نیست. پذیرفته­ شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان بعد از انصراف از تحصیل در دوره روزانه مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می­ شوند.

براساس این گزارش، درخواست تمام متقاضیان در اداره استعدادهای درخشان و المپیادها آنالیز می­ گردد و این متقاضیان بایستی مدارک مورد احتیاج که متعاقباً اعلام می­ گردد را به این اداره ارسال نمایند. تاریخ و نحوه تحویل مدارک در سایت اداره استعدادهای درخشان و المپیادها اطلاع رسانی خواهد شد.

چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، آنالیز مدارک و اشتغال به تحصیل تعیین گردد که داوطلب شرایط پذیرش به وسیله این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، ثبت ­نام ایشان لغو خواهد شد.

مصاحبه پذیرفته شدگان بدون آزمون همزمان با پذیرفته ­شدگان آزمون کتبی دکتری است و زمان مصاحبه و نتایج نهایی در سایت اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام خواهد شد.

شروع ثبت نام از 15 فروردین 1401

متقاضیان باید ثبت نام اینترنتی خود را در بازه زمانی 15 فروردین 1401 تا 15 اردیبهشت ماه به وسیله سایت اینترنتی pgrad.aut.ac.ir/3/applicant تکمیل نمایند و احتیاجی به مراجعه حضوری نیست. مهلت ثبت­ نام به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9762

به "پذیرش بدون کنکور دانشجوی دکترا در دانشگاه امیرکبیر، شروع ثبت نام از 15 فروردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش بدون کنکور دانشجوی دکترا در دانشگاه امیرکبیر، شروع ثبت نام از 15 فروردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید