پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با برنامه ریزی دقیق اجرا گردد

به گزارش یومی بلاگ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری با اشاره به ظرفیت گردشگری استان گفت: گردشگری ظرفیت کم نظیری است که در این استان در اختیار داریم و این صنعت می تواند در رفاه، درآمدزایی، اشتغال و معرفی استان تاثیرگذار باشد.

پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با برنامه ریزی دقیق اجرا گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری در رابطه با برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برنامه ای تدوین شده برای برگزاری این جشنواره ملی داشته باشد و انتظارات خود را از دستگاه ها متناسب با تواتمندی هایشان تعریف کند.

محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه از برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج اطلاع داد.

باقری اظهار کرد: پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین 16 تا 20 تیرماه در یاسوج برگزار می گردد.

او با اشاره به محورهای جشنواره، اضافه کرد: نمایش های آیینی، خیابانی و آداب و رسوم، موسیقی مقامی، محلی و سنتی، بازی های بومی، محلی و حرکات موزون و شاهنامه خوانی و ادبیات بومی از مهم ترین این محورها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد سرپناه عشایری و نمایش نحوه زندگی عشایری و پخت نان و غذای محلی را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان و بیان نمود: بخش جنبی جشنواره شامل شعر، فیلم کوتاه، مقاله و مسابقه عکاسی از جشنواره است.

باقری مطرح کرد: این جشنواره قرار بود در نیمه نخست اردیبهشت ماه سال جاری برگزار گردد که بنا به تصمیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، زمان برگزاری آن تغییر کرد.

او با اشاره به اینکه این جشنواره تاکنون چهار بار برگزار گردیده است، ابراز کرد: این جشنواره سال 85 با حضور 15 استان، سال 89 با حضور 14 استان، سال 95 با حضور 16 استان و سال 97 با حضور 20 استان برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 769

به "پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با برنامه ریزی دقیق اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با برنامه ریزی دقیق اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید