پیشرفت تکنولوژی؛ تولد گردشگری تازه

به گزارش یومی بلاگ، زندگی ما از هر جهت تحت تاثیر تکنولوژی است و پیش بینی می گردد که در چند سال آینده شکل آن به کلی تغییر کند و بر گردشگری نیز تاثیر بسزایی بگذارد.

پیشرفت تکنولوژی؛ تولد گردشگری تازه

تکنولوژی هر روزه زندگی ما را از هر جهتی تحت تاثیر قرار می دهد؛ چه از جهت سفر و محلی که در آن سکونت داریم و چه از جهت فعالیت هایی که در سفر انجام می دهیم. در ادامه با تعدادی از تازه های دنیای تکنولوژی آشنا خواهید شد که از نظر محققان دیر یا زود شکل کلی سفر را تغییر خواهند داد.

سال 2020 میلادی، سفر بدون پاسپورت

تکنولوژی تشخیص هویت با اثر انگشت و سنسورهای شناسایی چهره تا حدی پیشرفت خواهند کرد که دیگر استفاده از پاسپورت منسوخ خواهد شد. برای مثال یکی از پیشگامان این تکنولوژی کشور استرالیا است که در نظر دارد تا سال 2020 میلادی سیستمی بدون پاسپورت را راه اندازی کند.

سال 2021 میلادی، سفر با هایپرلوپ (Hyperloop)

کارآفرینی به نام الون ماسک (Elon Musk) که روی هایپرلوپ سرمایه گذاری نموده است، میخواهد شیوه سفر کردن را به کلی تغییر دهد. او از کابینی که با سرعت بسیار بسیار زیاد حرکت می نماید، برای حمل و نقل مسافران به مقصد مورد نظر در زمانی بسیار کوتاه استفاده خواهد نمود. شرکت سرمایه گذاری اروپایی این تکنولوژی پیش بینی نموده است که تا سال 2021 میلادی، حمل و نقل با این وسیله بین هلند و پاریس میسر خواهد بود.

سال 2025 میلادی، هواپیماهای بدون خلبان

همه در خصوص اتوموبیل های بدون راننده شنیده اند. هواپیماهای بدون سرنشین هم در جنگ ها برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار گرفته اند، ولی بعد از هفت سال، استفاده از هواپیماهای بدون خلبان برای عموم میسر خواهد شد.

سال 2026 میلادی، سفر گردشگری به فضا

در حال حاضر هم امکان سفر به فضا برای گردشگران ثروتمند و دوستدار هیجان با مبلغی حدود 65 میلیون دلار فراهم شده است. از سال 2026 میلادی به بعد امکان سفر به فضا با پنج شرکت گردشگری با مبالغ معقول تری میسر خواهد شد.

سال 2033 میلادی، ماشین های پرنده

حداقل نه شرکت فراوری نماینده خودرو در حال حاضر روی طرح ماشین های پرنده کار می نمایند و با توجه به مدل هایی که برای آزمایش تهیه نموده اند، بعد از حدود پانزده سال قادر به استفاده از این خودروها خواهیم بود. اوبر به تازگی قراردادی با ناسا مبنی بر فراوری تاکسی های پرنده امضا نموده است.

این شرکت اعلام نموده است که ماشین های پرنده را برای المپیک سال 2028 میلادی در لس آنجلس نیاز دارد. زیرا آن ها پیش بینی می نمایند که استفاده از این خودروها تا آن موقع متداول خواهد شد.

سال 2050 میلادی، هواپیماهای شفاف

شرکت ایرباس پیش بینی نموده است که تا سال 2050 میلادی، هواپیماهای تجاری فراوری شده دارای دیواره های و بدنه شفاف خواهند بود. تکنولوژی سبب خواهد شد که مسافران از سفر خود نهایت لذت را ببرند، در حالی که احتمالا عده ای که در سفر سرگیجه می گیرند از این هواپیماها خوش شان نخواهد آمد.

سال 2080 میلادی، سفر با قطار زیراقیانوسی

در سال 2080 میلادی سفر از لندن به نیویورک با زمانی کمتر از یک ساعت از طریق قطاری زیر اقیانوس میسر خواهد شد. این قطار از داخل تونلی که زیر مترها آب است، حرکت خواهد نمود. ساخت این تونل هزینه زیادی دارد ولی نیاز به هواپیما را کاهش خواهد داد.

منبع: کجارو / telegra.ph
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9338

به "پیشرفت تکنولوژی؛ تولد گردشگری تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت تکنولوژی؛ تولد گردشگری تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید